Формування мовної та мовленнєвої компетентності учнів основної школи
DOI:
https://doi.org/10.31812/educdim.v35i0.3522Ключові слова:
мовно-мовленннєва підготовка, інтеракція різнотипових підходів, інтерактивне навчання, когнітивна методика, комунікативно-діяльнісний, особистісно зорієнтований, соціокультурний, текстоцентрично-дискурсний, компетентніснийАнотація
Дідук-Ступ'як Г. І. Формування мовної та мовленнєвої компетентності учнів основної школи.
У статті показано особливості мовно-мовленннєвої підготовки учнів основної школи у процесі застосування інноваційної лінгвометодичної технології «Інтеракція різнотипових підходів до вивчення мови»; з’ясовано актуальність проблематики і завдання наукового дослідження, методологічні засади зіставлення навчальних дій у чотирьох видах мовленнєвої діяльності; з’ясовано окремі дефініції терміна «підхід» і виведено власне трактування цього поняття в методиці навчання мов; описано систему пропедевтичного вивчення словосполучення в п’ятому класі в руслі поєднаного використання таких підходів, як комунікативно-діяльнісний, особистісно зорієнтований, соціокультурний, текстоцентрично-дискурсний, компетентнісний.
Завантаження
Metrics
Посилання
2. Дідук Г. І. Комунікативно-функціональний аспект вивчення словосполучення і речення у 5–8 класах / Галина Іванівна Дідук // Науковий вісник Південноукраїнського державного педагогічного університету ім. К. Д. Ушинського : [зб. наук. праць]. – Випуск 2. – Одеса : ПДПУ ім. К. Д. Ушинського, 2000. – С. 49 –53.
3. Дідук Г. І. Конструювання та метод редагування в комунікативно-лінгвостилістичній роботі під час вивчення займенника у 6-му класі / Галина Іванівна Дідук // Наукові записки Тернопільського державного педагогічного університету імені Володимира Гнатюка. Серія: Педагогіка. – 2002. – No 8. – С. 95–99.
4. Дідук Г. І. Реалізація когнітивного принципу навчання у процесі комунікативно-лінгвостилістичної роботи на уроках української мови / Галина Івані- вна Дідук // Наукові записки Тернопільського державного педагогічного університету імені Володимира Гнатюка. Серія: Педагогіка. Лінгводидактика. – 2004. – No1. – С. 56–59.
5. Дідук Г. І. Проблема інтеракції комунікативно-функціонального і компетентнісно-орієнтованого підходів у чинних програмах і підручниках / Галина Іванівна Дідук // Наукові записки Тернопільського національного педагогічного університету імені Володимира Гнатюка. Серія: Педагогіка. Лінгводидактика. – 2007. – No 9. – С. 194–199.
6. Донченко Т. Два уроки на одну тему / Тамара Донченко // Дивослово. – 1996 – No 9. – С. 32–34.
7. Дороз В. Сучасні культурологічні підходи до навчання учнів-білінгвів другої мови / Вікторія Дороз // Українська мова і література в школі. – 2010. – No 3. – С. 14–18.
8. Пассов Е. И. Коммуникативное иноязычное образование: концепция развития индивидуальности в диалоге культур / Е. И. Пассов. – Липецк : Липецк. гос. пед. ин-т, 1998. – 159 с.
9. Пентилюк М. Концепція когнітивної методики навчання української мови / Марія Пентилюк, Алла Нікітіна, Олена Горошкіна // Дивослово. – 2004. – No 8. – С. 5–9.
10. Програма для загальноосвітніх навчальних закладів. Українська мова 5–12 класи / за ред. Скуратівського Л. В. – К. : – Ірпінь, 2005. – 136 с.
11. Селевко Г. К. Энциклопедия образовательных технологий (Серия «Энциклопедия образовательных технологий») / Герман Константинович Селевко. – М. : Флинта-Наука, 2006. – С. 71.
12. Anthony E. M. Approach, method and teaching // English Language Teaching. – London, 1963. – Vol. 17. – P. 63–67.
13. Byram M. Westigation studies in foreign language teaching clevedon: Multilingual Mateers ltd., 1991. – P. 8–17.
14. Byram M. and Zarat G. Definitions, objectives and assessment of sociocultural competence // A Common European Framework for Language Teaching and Learning. – Strasbourg: Council of Europe Press, 1994. – P. 19.
Downloads
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2012 Г. І. Дідук-Ступ’як
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.