Компетентнісний підхід у науково-педагогічній літературі
DOI:
https://doi.org/10.31812/educdim.v35i0.3563Ключові слова:
компетентнісний підхід, компетентність, компетенціяАнотація
Рибалко Ю. В. Компетентнісний підхід у науково-педагогічній літературі.
У статті представлено теоретичний аналіз сутності поняття «компетентнісний підхід» у науково-педагогічній літературі.
Завантаження
Дані завантаження ще не доступні.
Metrics
Metrics Loading ...
Abstract views: 114
/ PDF downloads: 135
Посилання
1. Авво Б. В. Методология компетентностного подхода в высшем образовании [Электронный ресурс] / Б. В Авво. – Режим доступа: www.emissia.org/offline/2005/978.htm.
2. Гаврищак Г. Р. Компетентність та ключові компетенції викладача ВНЗ / Г. Р. Гаврищак / [матеріали регіонального науково-практичного семінару], (Професійні компетенції та компетентності вчителя, 28 –
29 листопада 2006 р.) – Тернопіль: Тернопільський національний педагогічний університет імені Володимира Гнатюка, 2006 – С. 31–32.
3. Загальноєвропейські рекомендації з мовної освіти: вивчення, викладання, оцінювання. – К. : Ленвіт, 2003. – 261 с.
4. Кодлюк Я. П. Компетентнісний підхід у підготовці майбутніх педагогів як пріоритет модернізації вищої освіти України. Компетентнісний підхід у сучасній освіті: світовий досвід та українські перспективи (Бібліотека з освітньої політики) / Я. П. Кодлюк / [за заг. ред. О. В. Овчарук]. – К. : «К.І.С.», 2004. – С. 10–11.
5. Кремень В. Г. Вступне слово президента АПН України / В. Г. Кремень // Реалізація європейського досвіду компетентнісного підходу у вищій школі України : [матеріали методологічного семінару]. – К. : Педагогічна думка, 2009. – С. 3–4.
6. Кубенко І. М. Що таке компетентність і як її розуміють в освіті / І. М. Кубенко // Додаток до електронного журналу «Теорія та методика управління освітою».– 2010. – No 1. – С. 13.
7. Локшина О. І. Європейська довідкова система як інструмент упровадження компетентнісного підходу в освіту країн-членів Європейського Союзу / О. І. Локшина // Педагогіка і психологія: вісник АПН України. – 2007. – No 1. – С. 131–142.
8. Луговий В. І. Європейська концепція компетентнісного підходу у вищій школі та проблеми її реалізації в Україні / В. І. Луговий // Педагогіка і психологія: вісник АПН України – 2009. – No 2. – С. 14–27.
9. Наказ Міністерства освіти і науки України від 11.09.2007 року No 800 «Про проведення дослідно-експериментальної роботи на базі загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів No 123 м. Харкова» [Електронний ресурс]. – Режим доступу до документа: http://www.mon.gov.ua/laws/ MON_800_07.doc
10. Овчарук О. В. Компетентнісний підхід до формування змісту середньої освіти:досвід зарубіжних країн. Компетентнісний підхід у сучасній освіті:світовий досвід та українські перспективи (Бібліотека з освітньої політики) / [за заг. ред. О. В. Овчарук]. – К. : «К.І.С.», 2004. – С. 5–15.
11. Петровская Л. А. Компетентность в общении / Л. А. Петровская. – М., 1989. – 216 с.
12. Пометун О. І. Формування громадянської компетентності: погляд з позиції сучасної педагогічної науки / О. І. Пометун // Вісник програм шкільних обмінів. – 2005. – No 23. – С. 18.
13. Степко М. Ф. Компетентнісний підхід до організації підготовки фахівців, його розуміння і проблеми використання у вищій школі України / М. Ф. Степко // Педагогіка і психологія: вісник АПН України. – 2009. – No 2. – С. 44–50.
14. Хазова С. А. Показатели конкурентноспособности как критерии профессиональной компетентності специалистов по физической культуре и спорту [Электронный ресурс] / С. А. Хазова. – Режим доступа: http: //www.adygnet.ru/konfer/konfifk2006/soob/3/3Hazova.htm
15. Хомський Н. Аспекты теории синтаксиса / Н. Хомський. – М., 1972. – 259 с.
16. Хударковський К. І. Компетентнісний підхід як основа стратегії управління якістю освіти / К. І. Хударковський, А. І. Комишан // Проблеми інженерно-педагогічної освіти. – 2007. – No 16. – С. 44–50.
17. Хуторской А. В. Ключевые компетенции и образовательные стандарты [Электронный ресурс] / А. В. Хуторской // Отделение философии образования и теоретической педагогики РАО. – Центр «Эйдос». – Режим доступа: www.eidos.ru/journal/2002/0423.htm; http //www.eidos.ru/news/compet. htlm.
18. Definition and Selection of Competencies. Theoretical and Conceptual Foundations (DESECO). – Strategy Paper on Key Competencies. – An Overarching Frame of Reference for an Assessment and Research Program – OECD (Draft). – 279 p.
2. Гаврищак Г. Р. Компетентність та ключові компетенції викладача ВНЗ / Г. Р. Гаврищак / [матеріали регіонального науково-практичного семінару], (Професійні компетенції та компетентності вчителя, 28 –
29 листопада 2006 р.) – Тернопіль: Тернопільський національний педагогічний університет імені Володимира Гнатюка, 2006 – С. 31–32.
3. Загальноєвропейські рекомендації з мовної освіти: вивчення, викладання, оцінювання. – К. : Ленвіт, 2003. – 261 с.
4. Кодлюк Я. П. Компетентнісний підхід у підготовці майбутніх педагогів як пріоритет модернізації вищої освіти України. Компетентнісний підхід у сучасній освіті: світовий досвід та українські перспективи (Бібліотека з освітньої політики) / Я. П. Кодлюк / [за заг. ред. О. В. Овчарук]. – К. : «К.І.С.», 2004. – С. 10–11.
5. Кремень В. Г. Вступне слово президента АПН України / В. Г. Кремень // Реалізація європейського досвіду компетентнісного підходу у вищій школі України : [матеріали методологічного семінару]. – К. : Педагогічна думка, 2009. – С. 3–4.
6. Кубенко І. М. Що таке компетентність і як її розуміють в освіті / І. М. Кубенко // Додаток до електронного журналу «Теорія та методика управління освітою».– 2010. – No 1. – С. 13.
7. Локшина О. І. Європейська довідкова система як інструмент упровадження компетентнісного підходу в освіту країн-членів Європейського Союзу / О. І. Локшина // Педагогіка і психологія: вісник АПН України. – 2007. – No 1. – С. 131–142.
8. Луговий В. І. Європейська концепція компетентнісного підходу у вищій школі та проблеми її реалізації в Україні / В. І. Луговий // Педагогіка і психологія: вісник АПН України – 2009. – No 2. – С. 14–27.
9. Наказ Міністерства освіти і науки України від 11.09.2007 року No 800 «Про проведення дослідно-експериментальної роботи на базі загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів No 123 м. Харкова» [Електронний ресурс]. – Режим доступу до документа: http://www.mon.gov.ua/laws/ MON_800_07.doc
10. Овчарук О. В. Компетентнісний підхід до формування змісту середньої освіти:досвід зарубіжних країн. Компетентнісний підхід у сучасній освіті:світовий досвід та українські перспективи (Бібліотека з освітньої політики) / [за заг. ред. О. В. Овчарук]. – К. : «К.І.С.», 2004. – С. 5–15.
11. Петровская Л. А. Компетентность в общении / Л. А. Петровская. – М., 1989. – 216 с.
12. Пометун О. І. Формування громадянської компетентності: погляд з позиції сучасної педагогічної науки / О. І. Пометун // Вісник програм шкільних обмінів. – 2005. – No 23. – С. 18.
13. Степко М. Ф. Компетентнісний підхід до організації підготовки фахівців, його розуміння і проблеми використання у вищій школі України / М. Ф. Степко // Педагогіка і психологія: вісник АПН України. – 2009. – No 2. – С. 44–50.
14. Хазова С. А. Показатели конкурентноспособности как критерии профессиональной компетентності специалистов по физической культуре и спорту [Электронный ресурс] / С. А. Хазова. – Режим доступа: http: //www.adygnet.ru/konfer/konfifk2006/soob/3/3Hazova.htm
15. Хомський Н. Аспекты теории синтаксиса / Н. Хомський. – М., 1972. – 259 с.
16. Хударковський К. І. Компетентнісний підхід як основа стратегії управління якістю освіти / К. І. Хударковський, А. І. Комишан // Проблеми інженерно-педагогічної освіти. – 2007. – No 16. – С. 44–50.
17. Хуторской А. В. Ключевые компетенции и образовательные стандарты [Электронный ресурс] / А. В. Хуторской // Отделение философии образования и теоретической педагогики РАО. – Центр «Эйдос». – Режим доступа: www.eidos.ru/journal/2002/0423.htm; http //www.eidos.ru/news/compet. htlm.
18. Definition and Selection of Competencies. Theoretical and Conceptual Foundations (DESECO). – Strategy Paper on Key Competencies. – An Overarching Frame of Reference for an Assessment and Research Program – OECD (Draft). – 279 p.
Downloads
Опубліковано
13-09-2012
Як цитувати
Рибалко, Ю. В. (2012). Компетентнісний підхід у науково-педагогічній літературі. Педагогіка вищої та середньої школи, 35, 385–394. https://doi.org/10.31812/educdim.v35i0.3563
Номер
Розділ
Інтеграція психолого-педагогічних чинників в організації навчально-виховного про
Ліцензія
Авторське право (c) 2012 Ю. В. Рибалко
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.