Хмарні технології та доповнена реальність: перспективи використання

Автор(и)

  • Майя Попель Інститут інформаційних технологій і засобів навчання НАПН України
  • Марія Шишкіна Інститут інформаційних технологій і засобів навчання НАПН України

DOI:

https://doi.org/10.31812/pedag.v51i0.3677

Ключові слова:

доповнена реальність, хмарні обчислення, хмарні технології, хмарне середовище, компонент хмарного середовища

Анотація

Попель М.В,, Шишкіна М.П. Хмарні технології та доповнена реальність: перспективи використання.

У статті розглядається перспективи використання доповненої реальності як компонент хмарного середовища. Цілі дослідження наступнє: дослідити можливість доповненої реальності із залученням хмарних компонентів середовища. Цілі дослідження наступні: розглянути поняття доповненої реальності; проаналізувати досвід доповненої реальності з використанням хмарного середовища/системи; окреслити перспективи використання доповненої реальності у навчальних закладах; розглянути технічні умови використання доповненої реальності. Об’єктом дослідження є: навчальний процес у закладах освіти України різного рівня акредитації. Використані методи дослідження наступні: аналіз наукових публікацій, спостереження. Результати дослідження наступні: на основі аналізу наукових праць встановлено, що досвід доповненої реальності, що використовується в системах, заснованих на хмарних технологіях, вже існує. Однак, успіх такого поєднання ще не доведений. В даний час відомі лабораторні випробування, поки експеримент не проводився в природних умовах у контрольних та експериментальних групах. Виявлено, що залучення доповненої реальності для освітян вимагає розробки нових методичних та дидактичних матеріалів, коректування та оновлення навчальної програми. Основні висновки та рекомендації: основними принципами використання доповненої реальності в навчальному процесі є: середовище проектування, яке є досить гнучким, слід приділяти увагу навчальним та дидактичним питанням; коригування навчального змісту для засвоєння матеріалу, передбаченого навчальною програмою; розробити методи дослідження, які можуть бути використані у навчанні разом із елементами доповненої реальності; розробка адаптивних матеріалів; підготовка вчителів, яка включатиме доповнену реальність у навчальній практиці.

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.

Metrics

Metrics Loading ...
Abstract views: 175 / PDF downloads: 63

Посилання

Ab Aziz, N. A., Ab Aziz, K., Paul, A., Yusof, A. M., Mohamed Noor, N. S.: Providing augmented reality based education for students with attention deficit hyperactive disorder via cloud computing: Its advantages. In: 14th International Conference on Advanced Communication Technology (ICACT). PyeongChang, pp. 577–581 (2012).

Buzko, V. L., Echkalo, Yu. V.: Mozhlyvosti vykorystannia QR-kodiv u navchanni fizyky (The possibility of use of QR-codes in teaching physics). Naukovi zapysky, Seriia: Problemy metodyky fizyko-metematychnoi i tekhnolohichnoi osvity. 10 (1), 112–118 (2016).

Cabero, J., Barroso, J.: The educational possibilities of Augmented Reality. Journal of New Approaches in Educational Research. 5 (1), 44–50 (2016). doi: 10.7821/naer.2016.1.140 DOI: https://doi.org/10.7821/naer.2016.1.140

Dougherty, M. A., Mann, S. A., Bronder, M. L., Bertolami, J., Craig, R. M.: Augmented Reality Cloud Computing. US Patent 2010/0257252 A1, 7 Oct 2010.

Jeong, J.-S., Kim, M., Yoo, K.-H.: A Content Oriented Smart Education System based on Cloud Computing. International Journal of Multimedia and Ubiquitous Engineering. 8 (6), 313–328 (2013). doi: 10.14257/ijmue.2013.8.6.31 DOI: https://doi.org/10.14257/ijmue.2013.8.6.31

Markova, O., Semerikov, S., Popel, M.: СoCalc as a Learning Tool for Neural Network Simulation in the Special Course “Foundations of Mathematic Informatics”. In: Ermolayev, V., Suárez-Figueroa, M. C., Yakovyna, V., Kharchenko, V., Kobets, V., Kravtsov, H., Peschanenko, V., Prytula, Ya., Nikitchenko, M., Spivakovsky A. (eds.) Proceedings of the 14th International Conference on ICT in Education, Research and Industrial Applications. Integration, Harmonization and Knowledge Transfer (ICTERI, 2018), Kyiv, Ukraine, 14–17 May 2018, vol. II: Workshops. CEUR Workshop Proceedings (CEUR-WS.org), vol. 2104, pp. 388–403 (2018).

Markova, O. M., Semerikov, S. O., Striuk, A. M.: The cloud technologies of learning: origin. Information Technologies and Learning Tools. 46 (2), 29–44 (2015). DOI: https://doi.org/10.33407/itlt.v46i2.1234

Merzlykin, O. V., Semerikov, S. O.: Perspektyvni khmarni tekhnolohii v osviti (Prospective Cloud Technologies in Education). In: Proceedings of the scientific and practical workshop on Cloud Technologies in Modern University, Cherkasy, 24 Mar 2015, pp. 31–33. ChDTU, Cherkasy (2015).

Merzlykin, O. V.: Khmarni tekhnolohii yak zasib formuvannia doslidnytskykh kompetentnostei starshoklasnykiv u protsesi profilnoho navchannia fizyky (Cloud technologies as tools of high school students’

research competencies forming in profile physics learning). Thesis for the degree of candidate of pedagogical science, Institute of Information Technologies and Learning Tools of the NAPS of Ukraine (2017).

Modlo, E. O., Echkalo, Yu. V., Semerikov, S. O., Tkachuk, V. V.: Vykorystannia tekhnolohii dopovnenoi realnosti u mobilno oriientovanomu seredovyshchi navchannia VNZ (Using technology of augmented reality in a mobile-based learning environment of the higher educational institution). Naukovi zapysky, Seriia: Problemy metodyky fizyko-matematychnoi i tekhnolohichnoi osvity. 11 (1), 93–100 (2017).

Morkun, V., Semerikov, S., Hryshchenko, S., Slovak, K.: Environmental Geo-information Technologies as a Tool of Pre-service Mining Engineer’s Training for Sustainable Development of Mining Industry. In: Ermolayev, V., Bassiliades, N., Fill, H.-G., Yakovyna, V., Mayr, H. C., Kharchenko, V., Peschanenko, V., Shyshkina, M., Nikitchenko, M., Spivakovsky, A. (eds.) ICT in Education, Research and Industrial Applications. Integration, Harmonization and Knowledge Transfer 2017, 13th International Conference on ICT in Education, Research and Industrial Applications. Integration, Harmonization and Knowledge Transfer (ICTERI, 2017), Kyiv, Ukraine, 15–18 May 2017. CEUR Workshop Proceedings (CEUR-WS.org), vol. 1844, pp. 303–310 (2017).

Semerikov, S. O., Striuk, M. I., Moiseienko, N. V.: Mobilne navchannia: istoryko-tekhnolohichnyi vymir (Mobile learning: historical and technological dimension). In: Konoval, O.A. (ed.) Teoriia i praktyka orhanizatsii samostiinoi roboty studentiv vyshchykh navchalnykh zakladiv (Theory and practice of organization of independent work of students of higher educational institutions), pp. 188–242. Knyzhkove

vydavnytstvo Kyreievskoho, Kryvyi Rih (2012).

Shokaliuk, S. V., Markova, O. M., Semerikov, S. O.: SageMathCloud yak zasib khmarnykh tekhnolohii kompiuterno-oriientovanoho navchannia matematychnykh ta informatychnykh dystsyplin (SageMathCloud

as the Learning Tool Cloud Technologies of the Computer-Based Studying Mathematics and Informatics Disciplines). In: Soloviov, V. M. (ed.) Modeling in Education: State. Problems. Prospects, pp. 130–142.

Brama, Cherkasy (2017).

Specht, M., Ternier, S., Greller, W.: Dimensions of Mobile Augmented Reality for Learning: A First Inventory. The Journal for the Research Center for Educational Technology. 7 (1), 117–127 (2011).

Striuk, A., Rassovytska, M., Shokaliuk, S.: Using Blippar Augmented Reality Browser in the Practical Training of Mechanical Engineers. In: Ermolayev, V., Suárez-Figueroa, M. C., Yakovyna, V., Kharchenko, V.,

Kobets, V., Kravtsov, H., Peschanenko, V., Prytula, Ya., Nikitchenko, M., Spivakovsky A. (eds.) Proceedings of the 14th International Conference on ICT in Education, Research and Industrial Applications. Integration, Harmonization and Knowledge Transfer (ICTERI, 2018), Kyiv, Ukraine, 14–17 May 2018, vol. II: Workshops. CEUR Workshop Proceedings (CEUR-WS.org), vol. 2104, pp. 412–419 (2018).

Striuk, M. I., Semerikov, S. O., Striuk, A. M.: Mobility: a systems approach. Information Technologies and Learning Tools. 49 (5), 37–70 (2015). DOI: https://doi.org/10.33407/itlt.v49i5.1263

Downloads

Опубліковано

13-12-2018

Як цитувати

Попель, М., & Шишкіна, М. (2018). Хмарні технології та доповнена реальність: перспективи використання. Educational Dimension, 51, 297–303. https://doi.org/10.31812/pedag.v51i0.3677

Номер

Розділ

Статті