Використання доповненої реальності для навчання глобального читання дошкільнят з розладами аутичного спектра

Автор(и)

  • Таміла Коломоєць Криворізький педагогічний університет
  • Дар’я Кассім Державний вищий навчальний заклад «Криворізький національний університет»

DOI:

https://doi.org/10.31812/pedag.v51i0.3678

Ключові слова:

діти з порушеннями аутичного спектра (ASD), дошкільнят, технології доповненої реальності, глобальне читання, корекційна освіта

Анотація

Коломоєць Т.Г., Касім Д.А. Використання доповненої реальності для навчання глобального читання дошкільнят з розладами аутичного спектра.

За останнє десятиліття відбулося значне збільшення кількості дітей з порушеннями аутичного спектра (АСД) у світі відзначається. Україна не є винятком. Високі показники захворюваності на АСД потребує пошуку нових способів виправлення цих груп дітей. Мета дослідження: обґрунтувати доцільність використання технологій доповненої реальності для навчання глобального читання в спеціальній освіті дітей-аутистів. У ході дослідження були використані експеримент, описовий та порівняльний методи аналізу, узагальнення, метод логічного дослідження. Результати дослідження: показано, що в навчально-корекційному процесі дітей з АСД доцільно використовувати технології доповненої реальності, щоб навчити їх глобальному читанню. Використання доповненої реальності виявляє низку нових можливостей, перспективними з яких є взаємодія із штучними світовими мобільними пристроями, які є більш доступними та передбачуваними для особливого розвитку дітей-аутистів. На початковому етапі навчання глобального читання інструмент доповненої реальності використовується в наборі послідовних груп завдань. Перший із них спрямований на розвиток зорового сприйняття, формування вміння аналізувати, виділяти та узагальнювати, орієнтуватися в просторі. Другий та третій набори завдань включали навчання дітей розуміти значення слів, співвідношення слів із зображеннями, представленими на екрані гаджетів. На завершальному етапі, а саме викладання глобального читання, технологія доповненої реальності відкрила необмежені можливості використання різних текстових матеріалів та віртуальних образів до них. Висновки: а) аналіз експериментальної роботи з дошкільнятами з АСД свідчить про те, що використання доповненої реальності у навчанні глобального читання дітей сприяє підвищенню ефективності навчально-корекційного процесу; б) технологія доповненої реальності дозволила піднятися на якісно новий рівень оволодіння глобальним читанням дітей-аутистів; в) перспективами подальших експериментальних досліджень стане впровадження запропонованої методології та отримання її ефективності на практиці.

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.

Metrics

Metrics Loading ...
Abstract views: 797 / PDF downloads: 383

Посилання

Korsunskaia, B. D.: Chtenie kak tcel i sredstvo v sisteme doshkolnogo obucheniia glukhikh (Reading as a goal and means in the system of preschool education for the deaf). Defektologiia. 1, 39–47 (2007).

Martcenkovskii, I. A. (ed.): Ocherki detskoi psikhiatrii. Autizm (Sketches of child psychiatry. Autism). NeuroNEWS (2014). 3. Modlo, E. O., Echkalo, Yu. V., Semerikov, S. O., Tkachuk, V. V.: Vykorystannia tekhnolohii dopovnenoi realnosti u mobilno oriientovanomu seredovyshchi navchannia VNZ (Using technology of augmented reality in a mobile-based learning environment of the higher educational institution). Naukovi zapysky, Seriia: Problemy metodyky fizyko-matematychnoi i tekhnolohichnoi osvity. 11 (1), 93–100 (2017).

Nurieva, L. G.: Razvitie rechi u autichnykh detei: metodicheskie razrabotki (Development of speech in autistic children: methodological developments). Terevinf, Moscow (2016).

Sekerin, V. D., Gorokhova, A. E., Shcherbakov, A. A., Iurkevich, E. V.: Interaktivnaia azbuka s dopolnennoi realnostiu kak forma vovlecheniia detei v obrazovatelnyi protcess (Interactive alphabet with augmented

reality as a form of involving of children in the educational process). Otkrytoe obrazovanie. 21 (5), 57–61 (2017). DOI: https://doi.org/10.21686/1818-4243-2017-5-57-62

Tarasun, V. V.: Preventyvne navchannia doshkilnykiv z porushenniamy movlennievoho rozvytku (Preventive training for preschool children with speech development disorders). Pravda Yaroslavychiv, Kyiv (1998)

Downloads

Опубліковано

13-12-2018

Як цитувати

Коломоєць, Т., & Кассім, Д. (2018). Використання доповненої реальності для навчання глобального читання дошкільнят з розладами аутичного спектра. Educational Dimension, 51, 304–315. https://doi.org/10.31812/pedag.v51i0.3678

Номер

Розділ

Статті

Статті цього автора (авторів), які найбільше читають