Використання доповненої реальності для навчання глобального читання дошкільнят з розладами аутичного спектра
DOI:
https://doi.org/10.31812/pedag.v51i0.3678Ключові слова:
діти з порушеннями аутичного спектра (ASD), дошкільнят, технології доповненої реальності, глобальне читання, корекційна освітаАнотація
Коломоєць Т.Г., Касім Д.А. Використання доповненої реальності для навчання глобального читання дошкільнят з розладами аутичного спектра.
За останнє десятиліття відбулося значне збільшення кількості дітей з порушеннями аутичного спектра (АСД) у світі відзначається. Україна не є винятком. Високі показники захворюваності на АСД потребує пошуку нових способів виправлення цих груп дітей. Мета дослідження: обґрунтувати доцільність використання технологій доповненої реальності для навчання глобального читання в спеціальній освіті дітей-аутистів. У ході дослідження були використані експеримент, описовий та порівняльний методи аналізу, узагальнення, метод логічного дослідження. Результати дослідження: показано, що в навчально-корекційному процесі дітей з АСД доцільно використовувати технології доповненої реальності, щоб навчити їх глобальному читанню. Використання доповненої реальності виявляє низку нових можливостей, перспективними з яких є взаємодія із штучними світовими мобільними пристроями, які є більш доступними та передбачуваними для особливого розвитку дітей-аутистів. На початковому етапі навчання глобального читання інструмент доповненої реальності використовується в наборі послідовних груп завдань. Перший із них спрямований на розвиток зорового сприйняття, формування вміння аналізувати, виділяти та узагальнювати, орієнтуватися в просторі. Другий та третій набори завдань включали навчання дітей розуміти значення слів, співвідношення слів із зображеннями, представленими на екрані гаджетів. На завершальному етапі, а саме викладання глобального читання, технологія доповненої реальності відкрила необмежені можливості використання різних текстових матеріалів та віртуальних образів до них. Висновки: а) аналіз експериментальної роботи з дошкільнятами з АСД свідчить про те, що використання доповненої реальності у навчанні глобального читання дітей сприяє підвищенню ефективності навчально-корекційного процесу; б) технологія доповненої реальності дозволила піднятися на якісно новий рівень оволодіння глобальним читанням дітей-аутистів; в) перспективами подальших експериментальних досліджень стане впровадження запропонованої методології та отримання її ефективності на практиці.
Завантаження
Metrics
Посилання
Korsunskaia, B. D.: Chtenie kak tcel i sredstvo v sisteme doshkolnogo obucheniia glukhikh (Reading as a goal and means in the system of preschool education for the deaf). Defektologiia. 1, 39–47 (2007).
Martcenkovskii, I. A. (ed.): Ocherki detskoi psikhiatrii. Autizm (Sketches of child psychiatry. Autism). NeuroNEWS (2014). 3. Modlo, E. O., Echkalo, Yu. V., Semerikov, S. O., Tkachuk, V. V.: Vykorystannia tekhnolohii dopovnenoi realnosti u mobilno oriientovanomu seredovyshchi navchannia VNZ (Using technology of augmented reality in a mobile-based learning environment of the higher educational institution). Naukovi zapysky, Seriia: Problemy metodyky fizyko-matematychnoi i tekhnolohichnoi osvity. 11 (1), 93–100 (2017).
Nurieva, L. G.: Razvitie rechi u autichnykh detei: metodicheskie razrabotki (Development of speech in autistic children: methodological developments). Terevinf, Moscow (2016).
Sekerin, V. D., Gorokhova, A. E., Shcherbakov, A. A., Iurkevich, E. V.: Interaktivnaia azbuka s dopolnennoi realnostiu kak forma vovlecheniia detei v obrazovatelnyi protcess (Interactive alphabet with augmented
reality as a form of involving of children in the educational process). Otkrytoe obrazovanie. 21 (5), 57–61 (2017). DOI: https://doi.org/10.21686/1818-4243-2017-5-57-62
Tarasun, V. V.: Preventyvne navchannia doshkilnykiv z porushenniamy movlennievoho rozvytku (Preventive training for preschool children with speech development disorders). Pravda Yaroslavychiv, Kyiv (1998)
Downloads
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2018 Таміла Коломоєць, Дар’я Кассім
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.