ІНТЕНСИФІКАЦІЯ МУЗИЧНО-ПЕДАГОГІЧНОГО ПРОЦЕСУ У ВИЩІЙ ШКОЛІ

Автор(и)

  • Е.С. Полякова

DOI:

https://doi.org/10.31812/educdim.5515

Анотація

Two ways of the intensification of a musical and pedagogical process at higher educational institutions are examined in the article: a) improvement o f the educational system; b) change of methodological approaches. The resources of the intensification in the context o f the holistic and synergetic approach are the following: state support, the results o f latest scientific researches, the personal potential o f teachers and students, the regularities of a musical and pedagogical process.

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.

Metrics

Metrics Loading ...
Abstract views: 84 / PDF downloads: 42

Посилання

Гумилев Л.Н. Этногенез и биосфера Земли. - М.: Мишель и Ко, 1993. - 640 с.

Капица С.П., Курдюмов С.П., Малинецкий Г.Г. Синергетика и прогнозы будущего. Изд. 3-е. - М.: Едиториал УРСС, 2003. - 288 с.

Паздников М. А., Полякова Е. С., Лизнева Т. П. Реформа школы и подготовка музыкально-педагогических кадров // Известия Международной академии наук высшей школы. - М., 2003, № 3 .- С. 15-20.

Полякова Е.С. Психологические основы музыкальнопедагогической деятельности: Моногр. - Мн.: БГПУ, 2004. - 195 с.

Цыбин А.С. Общественные образовательные объединения и развитие университетского образования // Известия Международной академии наук высшей школы. - М., 2003, № 3. - С. 127-133.

Downloads

Опубліковано

24-05-2022

Як цитувати

Полякова E. (2022). ІНТЕНСИФІКАЦІЯ МУЗИЧНО-ПЕДАГОГІЧНОГО ПРОЦЕСУ У ВИЩІЙ ШКОЛІ. Educational Dimension, 11, 64–73. https://doi.org/10.31812/educdim.5515

Номер

Розділ

Проблеми модернізації освіти в практиці вищої школи