КОМП’ЮТЕРНІ ІМІТАЦІЙНІ МОДЕЛІ ТА ОСВІТА
DOI:
https://doi.org/10.31812/educdim.6368Анотація
The computer is with just cause possible to consider the integral part of the scholastic process. The computer simulation models are an important facility, which increases the possibility of the active education. Using of simulation modeling in education must, first of all, have a didactic motivation, and justified only in that event if it is oriented on achievement determined pedagogical result.
Завантаження
Metrics
Посилання
Агапова О. И., Кривошеев А. О., Ушаков А. С. О трех поколениях компьютерных технологий обучения./ Информатика и образование, 1994, №2.- С. 34-40.
Метешкин К. А. Теоретические основы построения интеллектуальных систем управления учебным процессом в ВУЗе: Монография. - Харьков: Экограф, 2000. - 278 с.
Пронин В. Н. Информационное пространство и современные технологии обучения. - Информатика и образование, 1996. - № 4.- С. 105-110.
Петрушин В. А. Экспертно-обучающие системы. - К.: Наукова думка, 1992. - 196 с.
Дмитренко Т. О. Яресько К. В. Технологічний підхід до обґрунтування педагогічного процесу у вищій школі // Проблеми інженерно-педагогічної освіти. Збірник наукових
праць. - № 2. - Харків: УІ1ТА, 2001. - С. 82-88. DOI: https://doi.org/10.1016/S0002-9149(01)01950-6
Downloads
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2007 S.V. Reva
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.