Поведінкові проблеми дітей і підлітків
DOI:
https://doi.org/10.31812/psychology.v7i.7271Keywords:
поведінкові проблеми, задерикуватість, відчуження, депресивність, тривожність, агресивність, самоствердженняAbstract
У статті автор розглядає такі поведінкові проблеми сучасних дітей і підлітків як задерикуватість, відчуження, депресивність, тривожність і агресивність. Підкреслює необхідність вивчення даних проблем відносно дітей не лише підліткового віку, а набагато раніше. Звертає увагу, що такий підхід дозволить попереджати негативні наслідки у особистісному та поведінковому розвитку кожної дитини, а також створювати умови для її повноцінної соціалізації і саморозвитку. Підкреслює, що певні форми агресивної і асоціальної поведінки дітей при переході до підліткового віку є способами самоствердження. Разом з тим, певний стандарт агресивної поведінки як агресивних, так і неагресивних дітей є необхідним і корисним аспектом їхнього розвитку
Metrics
References
Сенько Т. В. Агрессивность как социально-психологическая проблема / Т. В. Сенько // Народная асвета. – 1999. – № 4-5, 6. – С. 13–19.
Сенько Т. В. Молодежная субкультура : социальная реабилитация молодежи, входящей в различные группировки / Т. В. Сенько // Актуалогенез: эмпирические структуры личности: сб. научн. статей / под ред. С. Л. Богомаза. – Витебск : Изд-во УО "ВГУ им. С.М.Машерова", 2006. – C. 51–58.
Сенько Т. В. Психология взаимодействия: Часть четвертая: Истоки агрессивного поведения детей: уч. пособ. / Т. В. Сенько – Минск : Карандашев, 2002. – 256 с.
Сенько Т. В. Социальные группировки агрессивных подростков / Т. В. Сенько // Книжный калейдоскоп. – 2001. – № 6. – С. 90–95.
Tокарева Н. Н. Социально-психологическая детерминация личностного развития подростков в современном обществе префигурального типа / Н. Н. Токарева. // Право. Экономика. Психология. – 2016. – С. 92–102.
Florek S. Ewolucyjne żródła moralności – o uwarunkowaniach zachowań antyspołecznych i perspektywach modyfikacji praktyki resocjalizacyjnej / S. Florek // Problemy współczesnej pedagogiki – teoria i praktyka. – 2011. – S. 99–112.
Łysek J. Od konfliktu w klasie szkolnej do porozumienia bez przemocy / J. Łysek // Nauczyciel i szkoła. – 2010. – № 1–2 (46–47). – S. 63–76.
Poulin F. The selection of pley partners among aggressive boys / F. Poulin, M. Boivin, S. Laros // Abstracts XIIIts Biennial Meetings of ISSBD 28 June-2 July 1994. – Amsterdam, The Netherlands. – 1994. – P. 508.