Development and implementation of subject and intersubject curriculum and didactic packages and activation of motivation processes of students’ cognitive activity as parts of a didactic intensification of educational activity

Authors

  • Світлана Вікторівна Малихіна National Transport University

DOI:

https://doi.org/10.31812/educdim.v46i0.2496

Abstract

Malykhina S. V. Development and implementation of subject and intersubject curriculum and didactic packages and activation of motivation processes of students’ cognitive activity as parts of a didactic intensification of educational activity.

The article explains some minor didactic conditions of students’ educational activities didactic intensification. The ways of didactic intensification implementation, its didactic conditions
as certain requirements to ensure its guaranteed performance have been determined.

Downloads

Download data is not yet available.

Metrics

Metrics Loading ...
Abstract views: 88 / PDF downloads: 82

Author Biography

Світлана Вікторівна Малихіна, National Transport University

Ph.D. (Educational Sciences), Assintаnt Professo

References

1. Атанов Г. А. Возрождение дидактики – залог развития высшей школы / Григорий Атанов. – Донецк, 2003. – 180 с.
2. Кириченко О. Перспективи інноваційно-інтелектуального розвитку України / О. Кириченко, Ю. Неговська // Вища школа. – 2011. – No 3. – С. 36–46.
2. Кожемяко И. Л. Активизация познавательно-профессиональной деятельности студентов посредством мультимедиа технологий: дисс. на соискание ученой степени канд. пед. наук : 10.00.08. / Кожемяко Ирина Леонидовна. – Кемерово, 2007. – 267 с.
3. Кузьмінський А. І. Педагогіка вищої школи: [навч. посіб.] / Анатолій Іванович Кузьмінський. – Київ : Знання, 2005. – 486 с.
4. Подоляк Л. Г. Психологія вищої школи : [підручник] / Л. Г. Подоляк, В. І. Юрченко. – Київ : Каравела, 2008. – 352 с.
5. Postman N. Technopoly: the Surrender of Culture to Technology / N. Postman. – 1992. – 69 p.

Published

10-12-2015

How to Cite

Малихіна, С. В. (2015). Development and implementation of subject and intersubject curriculum and didactic packages and activation of motivation processes of students’ cognitive activity as parts of a didactic intensification of educational activity. Educational Dimension, 46, 52–59. https://doi.org/10.31812/educdim.v46i0.2496

Issue

Section

Theoretical and practical problems of higher school pedagogy