Formation of subject competence of future philologists of pedagogical universities in the study of Latin
DOI:
https://doi.org/10.31812/educdim.v44i0.2657Keywords:
subject competence, future philologists, pedagogical institute, subject- oriented trainingAbstract
Mishenina T. M. Formation of subject competence of future philologists of pedagogical universities in the study of Latin.
The paper developed a system of tasks aimed at the formation of the subject competence of future philologists in the process of studying Latin in pedagogical institutes. The principle of inter-disciplinary approach allows to build subject-oriented learning strategy not only on the basis of actual psycho-pedagogical, philological training of students of philology, but also on the basis of interdisciplinary units of objects of knowledge that characterize his mental activity in the process of solving practical tasks related to the training.
Downloads
Metrics
References
2. Каган Ю. М. Латинский язык. Основной курс для самостоятельного изучения : [учебное пособие] / Юдифь Матфеевна Каган. – М. : Канон +, 2001. – 400 с.
3. Маслюк В. П. Латинська мова / В. П. Маслюк, М. Г. Сенів. – Харків : Основа, 1992. – 314 с.
4. Мушак Ю. Ф. Латинська мова : [підручник для університетів] / Юрій Федорович Мушак. – Львів : ЛДУ, 1964. – 250 с.
5. Оленич Р. М. Латинська мова : підручник [для студентів вищих навчальних закладів] / Роман Михайлович Оленич. – Львів : Світ, 2001. – 352 с. 6. Універсальний словник української лексики. Синоніми, антоніми, омоніми / укл. Нечволод Л. І., Бездітко В. І., Паращич В. В. – Х. : Торсінг плюс, 2009. – 768 с.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2015 Тетяна Михайлівна Мішеніна
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.