Formation of subject competence of future philologists of pedagogical universities in the study of Latin

Authors

  • Тетяна Михайлівна Мішеніна Kryvyi Rih Pedagogical Institute of the State Higher Educational Institution"Kryvyi Rih National University"

DOI:

https://doi.org/10.31812/educdim.v44i0.2657

Keywords:

subject competence, future philologists, pedagogical institute, subject- oriented training

Abstract

Mishenina T. M. Formation of subject competence of future philologists of pedagogical universities in the study of Latin.

The paper developed a system of tasks aimed at the formation of the subject competence of future philologists in the process of studying Latin in pedagogical institutes. The principle of inter-disciplinary approach allows to build subject-oriented learning strategy not only on the basis of actual psycho-pedagogical, philological training of students of philology, but also on the basis of interdisciplinary units of objects of knowledge that characterize his mental activity in the process of solving practical tasks related to the training.

Downloads

Download data is not yet available.

Metrics

Metrics Loading ...
Abstract views: 111 / PDF downloads: 99

References

1. Вацеба О. А. Lectura Latina : [навчальний посібник] / Ольга Анатоліївна Вацеба, Любов Рудольфівна Олійник. – Львів : ВЦ ЛНУ імені Івана Франка, 2008. – 200 с.
2. Каган Ю. М. Латинский язык. Основной курс для самостоятельного изучения : [учебное пособие] / Юдифь Матфеевна Каган. – М. : Канон +, 2001. – 400 с.
3. Маслюк В. П. Латинська мова / В. П. Маслюк, М. Г. Сенів. – Харків : Основа, 1992. – 314 с.
4. Мушак Ю. Ф. Латинська мова : [підручник для університетів] / Юрій Федорович Мушак. – Львів : ЛДУ, 1964. – 250 с.
5. Оленич Р. М. Латинська мова : підручник [для студентів вищих навчальних закладів] / Роман Михайлович Оленич. – Львів : Світ, 2001. – 352 с. 6. Універсальний словник української лексики. Синоніми, антоніми, омоніми / укл. Нечволод Л. І., Бездітко В. І., Паращич В. В. – Х. : Торсінг плюс, 2009. – 768 с.

Published

19-02-2015

How to Cite

Мішеніна, Т. М. (2015). Formation of subject competence of future philologists of pedagogical universities in the study of Latin. Pedagogy of Higher and Secondary Education, 44, 91–98. https://doi.org/10.31812/educdim.v44i0.2657

Issue

Section

Theoretical and practical problems of higher school pedagogy