Content and process approach as the basis to implement effective interconnection of structural components of training the future teacher of technology
DOI:
https://doi.org/10.31812/educdim.v43i0.2719Keywords:
structural components, content and process approach, the quality of educationAbstract
Volkova N. V. Content and process approach as the basis to implement effective interconnection of structural components of training the future teacher of technology.
The article raises the question concerning the integrity of content and process aspects of educating and training future handicraft teachers. The author substantiates comprehensive characteristics of a modern project as a didactic means as for enhancing cognitive activity in the sphere of mastering the content of domain knowledge, forming common and specialized subject skills, developing students’ creativity.
Downloads
Download data is not yet available.
Metrics
Metrics Loading ...
Abstract views: 137
/ PDF downloads: 113
References
. Давыдов В. В. Виды обобщения в обучении: логико-психологические проблемы построения учебных предметов / Василий Васильевич Давыдов. – М. : Педагогическое общество России, 2000. – 480 с.
2. Дидактика средней школы: Некоторые проблемы современной дидактики: [учеб. пособие] / ред. М. Н. Скаткина. – М. : Просвещение, 1982. – 319 с.
3. Краевский В. В. Проблемы научного обоснования обучения (Методологический анализ) / Володар Викторович Краевский. – М. : Педагогика, 1977. – 264 с.
4. Лозова В. І. Теоретичні основи виховання і навчання: [навч. посібник] / В. І. Лозова, Г. В. Троцко. – Х. : ОВС, 2002. – 400 с.
5. Малафіїк І. В. Дидактика: [навч. посібник] / Іван Васильович Малафіїк. – К. : Кондор, 2005. – 398 с.
6. Эльконин Б. Д. Понятие компетентности с позиций развивающего обучения / Б. Д. Эльконин // Современные подходы к
компетентностно-ориентированному образованию : [материалы семинара]. – Самара : Профи, 2001. – С. 4–8.
7. Ягупов В. Дидактичні поняття: «навчальний процес» чи «процес навчання»? / Василь Ягупов // Рідна школа. – 2000. – No 2. – С. 16–19.
8. Якса Н. В. Основи педагогічних знань : [навч. посібн.] / Наталія Володимирівна Якса. – К. : Знання, 2007. – 358 с.
2. Дидактика средней школы: Некоторые проблемы современной дидактики: [учеб. пособие] / ред. М. Н. Скаткина. – М. : Просвещение, 1982. – 319 с.
3. Краевский В. В. Проблемы научного обоснования обучения (Методологический анализ) / Володар Викторович Краевский. – М. : Педагогика, 1977. – 264 с.
4. Лозова В. І. Теоретичні основи виховання і навчання: [навч. посібник] / В. І. Лозова, Г. В. Троцко. – Х. : ОВС, 2002. – 400 с.
5. Малафіїк І. В. Дидактика: [навч. посібник] / Іван Васильович Малафіїк. – К. : Кондор, 2005. – 398 с.
6. Эльконин Б. Д. Понятие компетентности с позиций развивающего обучения / Б. Д. Эльконин // Современные подходы к
компетентностно-ориентированному образованию : [материалы семинара]. – Самара : Профи, 2001. – С. 4–8.
7. Ягупов В. Дидактичні поняття: «навчальний процес» чи «процес навчання»? / Василь Ягупов // Рідна школа. – 2000. – No 2. – С. 16–19.
8. Якса Н. В. Основи педагогічних знань : [навч. посібн.] / Наталія Володимирівна Якса. – К. : Знання, 2007. – 358 с.
Downloads
Published
11-12-2014
How to Cite
Волкова, Н. (2014). Content and process approach as the basis to implement effective interconnection of structural components of training the future teacher of technology. Pedagogy of Higher and Secondary Education, 43, 10–16. https://doi.org/10.31812/educdim.v43i0.2719
Issue
Section
Theoretical and practical problems of higher school pedagogy
License
Copyright (c) 2014 Наталія Волкова
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.