Features of classification of educational excursions from geography, that is used in the process of preparation of future teachers

Authors

  • Олена Ганчук

DOI:

https://doi.org/10.31812/educdim.v43i0.2720

Keywords:

excursion, educational excursion, group work, cognitive activity

Abstract

Ganchuk O. V. Features of classification of educational excursions from geography, that is used in the process of preparation of future teachers.

The article deals with different classifications of educational excursions. The author gives her own classification of educational tours, where types of excursions correlate with forms of group cognitive activity of students at every stage of their professional development.

Downloads

Download data is not yet available.

Metrics

Metrics Loading ...
Abstract views: 105 / PDF downloads: 87

References

1. Ананьев Б. Г. Человек как предмет познания / Б. Г. Ананьев. – [3-е изд.]. – СПб. : Питер, 2001. – 288 с.
2. Артюшина М. В. Взаємозв’язок соціально-психологічних та дидактичних умов групової навчальної діяльності студентів :
автореф. дис. на здобуття наук. ступеня канд. пед. наук : спец. 13.00.04 «Теорія і методика професійної освіти» / М. В. Артюшина. – К., 2000. – 20 с.
3. Ващенко Г. Загальні методи навчання : [підручник] / Г. Ващенко. – Х. : Держвидав України, 1929. – 232 с.
4. Герд В. А. Экскурсионное дело / В. А. Герд. – М. : Госиздат, 1928. – 115 с.
5. Желудковский Е. А. Основы экскурсионного дела : [учеб. пособ.] / Е. Желудковский, Е. Лукьянова. – Ялта : РИО КГУ, 2008. – 280 с.
6. Куразова Н. Ф. Методика преподавания географии / Н. Ф. Куразова. – М. : Просвещение, 1999. – 258 с.
7. Педагогическая энциклопедия / ред. А. И. Каиров, Ф. Н. Петров. – М. : Сов. энцикл., 1964. – Т. 3. – 832 с.
8. Родіна О. П. Групові форми як один із шляхів стимулювання самостійності учнів / О. П. Родіна // Географія. – 2007 – No 8. – С. 17–19.

Published

11-12-2014

How to Cite

Ганчук, О. (2014). Features of classification of educational excursions from geography, that is used in the process of preparation of future teachers. Educational Dimension, 43, 16–21. https://doi.org/10.31812/educdim.v43i0.2720

Issue

Section

Theoretical and practical problems of higher school pedagogy

Most read articles by the same author(s)