Introduction of professional and pedagogical situations as a means of communication skills development among the future pre-school teachers

Authors

  • Карина Савченко

DOI:

https://doi.org/10.31812/educdim.v43i0.2731

Keywords:

professional and pedagogical situations, communication skills, professional training of teachers, simulation of professional activity, preschool

Abstract

Savchenko K. Yu. Introduction of professional and pedagogical situations as a means of communication skills development among the future pre-school teachers.

The article studies possibilities of introducing professional and pedagogical situations as a means of communication skills development among the future pre-school teachers. The existent system of professional training and the work on forming communicative abilities among future teachers need introducing new specially developed pedagogical situations into the educational process of the higher pedagogical schools. These situations should simulate professional activity of a preschool teacher and assist in developing professional competence.

Downloads

Download data is not yet available.

Metrics

Metrics Loading ...
Abstract views: 88 / PDF downloads: 90

References

1. Дубасенюк O. A. Професійно-педагогічні задачі: типологія та технологія розв’язання : [навч. посіб. для студентів вищих навчальних закладів] / O. A. Дубасенюк, О. В. Вознюк. – Житомир : Вид-во ЖДУ ім. І. Франка, 2010. – 272 с.
2. Луговий В. Європейська концепція у вищій школі та проблеми її реалізації в Україні компетентнісного підходу / В. Луговий // Реалізація європейського досвіду компетентнісного підходу у вищій школі України: [матеріали методологічного семінару]. – К. : Педагогічна думка, 2009. – C. 5–10.
3. Освітні технології: [навч.- метод. посіб. / за заг. ред. О. М. Пєхоти]. – К. : А.С.К., 2001. – 256 с.
4. Сериков В. В. Личностно ориентированное образование: поиск новой парадигмы : [монография] / Владислав Владиславович Сериков. – М. : Логос, 1998. – 350 с.

Published

11-12-2014

How to Cite

Савченко, К. (2014). Introduction of professional and pedagogical situations as a means of communication skills development among the future pre-school teachers. Educational Dimension, 43, 76–81. https://doi.org/10.31812/educdim.v43i0.2731

Issue

Section

Theoretical and practical problems of higher school pedagogy