Forming primary school teachers’ linguistic competence at higher schools of the first and second level of accreditation in the process of professional training

Authors

  • Валерія Шаранда

DOI:

https://doi.org/10.31812/educdim.v43i0.2739

Keywords:

linguistic competence, future teachers, professional training, pedagogical fundamentals

Abstract

Sharanda V. Ye. Forming primary school teachers’ linguistic competence at higher schools of the first and second level of accreditation in the process of professional training.

The article is devoted to the pedagogical fundamentals of forming primary school teachers’ linguistic competence at higher schools of the first and second level of accreditation in the process of professional training. The author analyzes the concept of linguistic competence, the theoretical fundamentals of its formation, and the levels of its development. The author also presents the technique of forming primary school teachers’ linguistic competence in the process of professional training.

Downloads

Download data is not yet available.

Metrics

Metrics Loading ...
Abstract views: 104 / PDF downloads: 103

References

1. Байденко В. М. Концептуальная модель государственных образовательных компетентностей / В. М. Байденко. – М. : Просвещение, 2004. – 85 с.
2. Богуш А. М. Мовленнєва компетенція дошкільника як лінгводидактична проблема / А. М. Богуш, П. І. Білоусенко, І. Григоренко // Розвиток творчих здібностей дітей засобами мовлення: збірник наукових праць. – К., Запоріжжя, 1998. – С. 5–15. 3. Гез Н. И. Формирование коммуникативной компетенции как объекта зарубежных методических исследований / Н. И. Гез // Иностранные языки в школе. – 2001. – No 2. – С. 17–24.
4. Эльконин Б. Д. Понятие компетентности с позиции развивающего обучения / Б. Д. Эльконин // Современные подходы
к компетентностно-ориентированному образованию. – Красноярск, 2002. – 102 с.
5. Лозова В. І. Формування педагогічної компетентності викладачів вищих навчальних закладів / В. І. Лозова // Педагогічна підготовка викладачів вищих навчальних закладів: Матеріали міжвуз. наук.-практ. конфер. – Харків : ОВС, 2002. – С. 38.
6. Овчарук О. Компетентності як ключ до оновлення змісту освіти / О. Овчарук // Стратегія реформування освіти в Україні. – К., 2003. – 115 с.

Published

11-12-2014

How to Cite

Шаранда, В. (2014). Forming primary school teachers’ linguistic competence at higher schools of the first and second level of accreditation in the process of professional training. Pedagogy of Higher and Secondary Education, 43, 110–114. https://doi.org/10.31812/educdim.v43i0.2739

Issue

Section

Theoretical and practical problems of higher school pedagogy