Individualization of students-physicists’ independent work on principles of requirements for health-consciosness training
DOI:
https://doi.org/10.31812/educdim.v43i0.2764Keywords:
health-consciosness training, informative stress, emotional stress, style of educational activity, typological groups, psychological “burn-up”Abstract
Turkot T. І., Konoval O. А. Individualization of students-physicists’ independent work on principles of requirements for health-consciosness training.
The article substantiates the necessity of individual independent work of students-physicists from a view of health-consciosness training as the condition to keep young people healthy. To implement the principle of an individual approach means considering the style of educational activity. The authors characterize the typological groups of students, define the methods of their independent educational activity while studying physics. These methods tend to optimally meet psychological features of these groups.
Downloads
Metrics
References
2. Дурас Т. Формування навичок здорового способу життя / Тетяна Дурас // Сучасна школа України. – 2012. – No 5 (545). – С. 56–58.
3. Лавров Е. А. Створення електронного курсу з адаптацією до стилів мислення / Е. А. Лавров, Н. А. Барченко // Наука і методика. – 2009. – No 17. – С. 41–45.
4. Самоукина Н. В. Психология и методика профессиональной деятельности / Н. В. Самоукина. – М. : Ассоциация авторов и издателей «ТАНДЕМ», издательство ЭКМОС, 2000. – 384 с.
5. Теорія і практика організації самостійної роботи студентів вищих навчальних закладів : [монографія] / ред. проф. О. А. Коновала. – Кривий Ріг : Кирєєвського, 2012. – 380 с.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2014 Тетяна Туркот, Олександр Коновал
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.