To a problem of introduction of information and communication technologies in process of learning in Computer Science at secondary schools of Ukraine

Authors

  • Яніна Донченко

DOI:

https://doi.org/10.31812/educdim.v41i0.2882

Keywords:

innovation, factor, communication technology, information technology, the learning process, information, forms of training, periodization

Abstract

Donchenko I. A. To a problem of introduction of information and communication technologies in process of learning in Computer Science at secondary schools of Ukraine.

Stages of implementation of ICT in the learning process of computer science and features of forms and methods of using ICT in educational process at various stages of the introduction of modern technologies in secondary schools in Ukraine were determined in the article. Preconditions of the introduction of information technology into the learning process of computer science in secondary schools were identified. Questions of contents of the concept «information and communication technology» at different stages of their implementation in the educational process in schools in Ukraine were revealed.

Downloads

Download data is not yet available.

Metrics

Metrics Loading ...
Abstract views: 151 / PDF downloads: 130

References

1. Жалдак М. І. Інформатика – фундаментальна наукова дисципліна. Вона має вивчати закони природи, інформаційні процеси і відповідні технології / М. І. Жалдак // Комп’ютер у школі та сім’ї. ‒ 2010. ‒ No 1. ‒ С. 49‒55.
2. Жалдак М. І. Концепція інформатизації загальноосвітніх навчальних закладів, комп’ютеризації сільських шкіл / М. І. Жалдак // Комп’ютер у школі та сім’ї. ‒ 2001. ‒ No 3. ‒ С. 3‒10.
3. Інформаційно-комунікаційні технології навчання: психолого-педагогічні та дидактичні аспекти впровадження: матеріали обласної науково-практичної інтернет-конференції
(Кіровоград, 13 квітня 2011 р.) [Електронний ресурс] / упоряд. Л. Голодюк. ‒ Кіровоград, 2011. ‒ 81 с. ‒ Режим доступу: http://timso.koippo.kr.ua/blogs/index.php/Internet-konferencia/
4. Лапчик М.Информатика и технология: компоненты педагогического образования / М. Лапчик // Информатика и образование. ‒ 1991. ‒ No 1. ‒ С. 3‒6.
5. Львов М. С. Тенденції розвитку освітніх інформаційно-комунікативних технологій / М. С. Львов // Інформаційні технології в освіті. ‒ 2008. ‒ No 1. ‒ С. 107‒114.
6. Сергеева Т. Новые информационные технологии и содержание обучения / Т. Сергеева // Информатика и образование. ‒ 1991. ‒ No 1. ‒ С. 3‒11.
7. Толковый словарь терминов понятийного аппарата информатизации образования / сост. : И. В. Роберт. ‒ М. : ИИО РАО, 2006. ‒ 88 с.
8. Уваров А. Компьютерные коммуникации / А. Уваров // Информатика и образование. ‒ 1991. ‒ No 1. ‒ С. 11‒22.

Published

08-05-2014

How to Cite

Донченко, Я. (2014). To a problem of introduction of information and communication technologies in process of learning in Computer Science at secondary schools of Ukraine. Pedagogy of Higher and Secondary Education, 41, 139–145. https://doi.org/10.31812/educdim.v41i0.2882

Issue

Section

Obsolete8