Scientific and theoretical substantiation of the concept of “the ability to self-cognitive activity of students”

Authors

  • Ганна Захарова

DOI:

https://doi.org/10.31812/educdim.v41i0.2902

Keywords:

cognition, activity, skills, self - cognitive activity, ability to self-cognitive activity of a student

Abstract

Zakharova G. B. Scientific and theoretical substantiation of the concept of “the ability to self-cognitive activity of students”.

Scientific and theoretical analysis of the literature, modern dissertation research on the formation of the skills of cognitive activities, cognitive independence and related problems has been performed in the article; matching and comparison of modern theoretical and pedagogical achievements on the basis of system-active approach allowed to give definition to the ability to self-cognitive activity of students.

Downloads

Download data is not yet available.

Metrics

Metrics Loading ...
Abstract views: 105 / PDF downloads: 148

References

1. Ананьев Б. Г. Человек как предмет познания / Борис Герасимович Ананьев. – [3-е изд.]. – СПБ. : Питер, 2001. – 288 с.
2. Буева Л. П. Человек: деятельность и общение / Людмила ПантелеевнаБуева. – М. : Мысль, 1978. – 216 с.
3. Вишневський О. Український виховний ідеал і національний характер (витоки, деформації і сучасні виклики) / Омелян Вишневський. – Дрогобич :Видавець Святослав Сурма, – 2010. – 160 с.
4. Гальперин П. Я. Введение в психологию: [учебн. пособие для вузов] / Петр Яковлевич Гальперин. – М. : Книжный дом «Университет», 1999. – 332 с.
5. Гончаренко С. У.Український педагогічний словник / Семен Устимович Гончаренко. – К. : Либідь, 1997. – 375 с.
6. Леонтьев А. Н. Деятельность. Сознание. Личность / Алексей Николаевич Леонтьев. – М. : Политиздат, 1977. – 303 с.
7. Малихін О. В. Організація самостійної навчальної діяльності студентів вищих педагогічних навчальних закладів: теоретико-методологічний аспект: [монографія] / Олександр Володимирович Малихін. – Кривий Ріг : Видавничий дім, 2009. – 307 с.
8. Муковіз О. П. Формування вмінь самостійної пізнавальної діяльності у студентів
педагогічних ВНЗ засобами інформаційних технологій: [монографія] / Олексій
Павлович Муковіз. – Умань : ПП Жовтий О. О., 2010. – 180 с. 9. Талызина Н. Ф.
Педагогическая психология: [учебн. пособие для сред.пед.учеб.заведений] / Нина
Федоровна Талызина. – М. : Академия, 1998. – 288 с.

Published

08-05-2014

How to Cite

Захарова, Г. (2014). Scientific and theoretical substantiation of the concept of “the ability to self-cognitive activity of students”. Pedagogy of Higher and Secondary Education, 41, 203–208. https://doi.org/10.31812/educdim.v41i0.2902

Issue

Section

Current issues of education