The Implementation of the Verbal and Graphic Teaching Methods in Pedagogical Heritage of S. Shevchenko
DOI:
https://doi.org/10.31812/educdim.v41i0.2925Keywords:
learning process, abstract-symbolic use of visual methods, verbal and graphic method, list of reference signals, pedagogue-innovatorAbstract
Моskalyova О. І. The Implementation of the Verbal and Graphic Teaching Methods in Pedagogical Heritage of S. Shevchenko.
In the article there is analyzed and summarized the experience of the native pedagogue-innovator S. Shevchenko concerning the development of the theoretical bases and the implementation of the verbal and graphic teaching methods.There are investigated the positive sides if using the structural and logical schemes at the different level of the learning process, there is underlined the reasonability of their further implementation and the use in the educational and upbringing process of modern school.
Downloads
Metrics
References
2. Левитес Д. Г.Практика обучения : современные образовательные технологии / Д. Г. Левитес. – Воронеж : МОДЭК; М. : Институт практической психологии, 1998. – 288 с.
3. Нечепоренко Л. С. Схематические наглядные пособия и методика их применения / Л. С. Нечепоренко. – Каменец-Подольский, 1967. – 231 с.
4. Педагогика / [Абдуллина О. А., Алемаскин М. А., Бабанский Ю. К. и др.] ; под ред. Г. Нойнера, Ю. К. Бабанского. – М. : Педагогика, 1984. – 368 с.
5. Педагогика школы :[учеб. пособ. для студ. пед. ин-тов] / под ред. Г. И. Щукиной. – М. : Просвещение, 1977. – 384 с.
6. Столяр А. А. Педагогика математики / А. А. Столяр. – Мн. : Выш. шк., 1986. – 414 с.
7. Фридман Л. М. Наглядность и моделирование в обучении / Л. М. Фридман. – М. : Знание, 1984. – 80 с.
8. Фридман Л. М.Педагогический опыт глазами психолога :[книга для учителя] / Л. М. Фридман. – М. : Просвещение, 1987. – 224 с.
9. Шевченко С. Д. Школьный урок : как научить каждого / С. Д. Шевченко. – М. : Просвещение, 1991. – 175 с.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2014 Ольга Москальова
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.