Organizational and pedagogical aspects of the formation of information competence of the future translator
DOI:
https://doi.org/10.31812/educdim.v40i0.2963Keywords:
information competence, standard, students, interpreter, information and communication technologyAbstract
Tarasenko R. A. Organizational and pedagogical aspects of the formation of information competence of the future translator
The article deals with problems of information competence of future translators and its formation based on core competencies. Means of formation of information competence of future translators and interpreters in accordance with the concept of a world education and relevant to the national education system are provided.
Downloads
Download data is not yet available.
Metrics
Metrics Loading ...
Abstract views: 125
/ PDF downloads: 112
References
1. Баловсяк Н. Х. Структура та зміст інформаційної компетентності майбутнього спеціаліста / Н. Х. Баловсяк // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 2. Комп’ютерно- орієнтовані системи навчання. Збірник 11. – К.: НПУ, 2006. – С.3–6.
2. Спірін О. М. Інформаційно-комунікаційні та інформатичні компетентності як компоненти системи професійно-спеціалізованих компетентностей вчителя інформатики [Електронний ресурс] / О. М. Спірін // Інформаційні технології і засоби навчання. – 2009. – No 5 (13). – Режим доступу: http: //www.ime.edu- ua.net/em.html
3. Хуторской А. В. Ключевые компетенции и образовательные стандарты // Интернет-журнал «Эйдос». –2002. – 23 апреля. – Режим доступу: http://eidos.ru/journal/2002/0423.htm
4. Чміль А. І. Структура і зміст інформаційної компетентності педагогічного працівника професійно-технічного навчального закладу / А. І. Чміль, М. П. Загорний / Вісник післядипломної освіти: Збірник наукових праць. Ун-т менедж. освіти НАПН України. – 2011. – Випуск 4 (17) – С. 183–190.
5. Яковлева А. М. Сучасний тлумачний словник української мови / А. М. Яковлева, Т. М. Афонський. – Харків.: ТОРСІНГ ПЛЮС, 2007 – 672 с.
6. Information Literacy Competency Standards for Higher Education [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://www.ala.org/acrl/standards/informationliteracycompetency.
2. Спірін О. М. Інформаційно-комунікаційні та інформатичні компетентності як компоненти системи професійно-спеціалізованих компетентностей вчителя інформатики [Електронний ресурс] / О. М. Спірін // Інформаційні технології і засоби навчання. – 2009. – No 5 (13). – Режим доступу: http: //www.ime.edu- ua.net/em.html
3. Хуторской А. В. Ключевые компетенции и образовательные стандарты // Интернет-журнал «Эйдос». –2002. – 23 апреля. – Режим доступу: http://eidos.ru/journal/2002/0423.htm
4. Чміль А. І. Структура і зміст інформаційної компетентності педагогічного працівника професійно-технічного навчального закладу / А. І. Чміль, М. П. Загорний / Вісник післядипломної освіти: Збірник наукових праць. Ун-т менедж. освіти НАПН України. – 2011. – Випуск 4 (17) – С. 183–190.
5. Яковлева А. М. Сучасний тлумачний словник української мови / А. М. Яковлева, Т. М. Афонський. – Харків.: ТОРСІНГ ПЛЮС, 2007 – 672 с.
6. Information Literacy Competency Standards for Higher Education [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://www.ala.org/acrl/standards/informationliteracycompetency.
Downloads
Published
13-02-2014
How to Cite
Тарасенко, Р. (2014). Organizational and pedagogical aspects of the formation of information competence of the future translator. Pedagogy of Higher and Secondary Education, 40, 96–103. https://doi.org/10.31812/educdim.v40i0.2963
Issue
Section
Theoretical and practical problems of higher school pedagogy
License
Copyright (c) 2014 Ростислав Тарасенко
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.