Conceptual basics of the language and speech competences formation of the students from specialized high school
DOI:
https://doi.org/10.31812/educdim.v40i0.2971Keywords:
conceptual basis, Ukrainian language specialized course, language and speech competence, educational conceptionAbstract
Zinchenko V. М. Conceptual basics of the language and speech competences formation of the students from specialized high school.
The article determines objectives and problems of the Ukrainian specialization course, defines conceptual basis of the improvement of Ukrainian specialized high school educational contents and organization on the systems approach ground; suggests the language teaching conception of Ukrainian in the specialized high school classes (specialization – Ukrainian philology).
Downloads
Download data is not yet available.
Metrics
Metrics Loading ...
Abstract views: 93
/ PDF downloads: 97
References
1. Біляєв О. М. Проблемні ситуації й пізнавальні завдання на уроках мови / О. М. Біляєв // Українська мова і література в школі. – 1974. – No 4. – С. 62-63.
2. Вятютнев М. Н. Коммуникативная направленность обучения русскому языку в зарубежных школах / М. Н. Вятютнев // Русский язык за рубежом. – 1977. – No 6. – С. 38–45.
3. Загальноєвропейські рекомендації з мовної освіти : вивчення, викладання, оцінювання / Наук. ред. укр. видання д-р пед. наук, проф. С. Ю. Ніколаєва. – К. : Ленвіт, 2003. – 237 с.
4. Караман С. О. Методика навчання української мови в гімназії : навч. посіб. для студ. вищ. закладів освіти / Станіслав Олександрович Караман. – К. : Ленвіт, 2000. – 272 с.
5. Караман С. О. Зміст і технологія навчання української мови в гімназії : дис. ... доктора пед. наук : 13.00.02 / Станіслав Олександрович Караман. – К., 2000. – 425 с.
6. Полат Е. С. Интернет на уроках иностранного язика / Е. С. Полат // Иностранные языки в школе. – 2001. – No 2. – С. 14–19.
7. Рожило Л. П. Метод спостереження на уроках мови / Л. П. Рожило, О. М. Шпортенко // Українська мова і література в школі. – 1973. – No 2. – С. 58–64.
2. Вятютнев М. Н. Коммуникативная направленность обучения русскому языку в зарубежных школах / М. Н. Вятютнев // Русский язык за рубежом. – 1977. – No 6. – С. 38–45.
3. Загальноєвропейські рекомендації з мовної освіти : вивчення, викладання, оцінювання / Наук. ред. укр. видання д-р пед. наук, проф. С. Ю. Ніколаєва. – К. : Ленвіт, 2003. – 237 с.
4. Караман С. О. Методика навчання української мови в гімназії : навч. посіб. для студ. вищ. закладів освіти / Станіслав Олександрович Караман. – К. : Ленвіт, 2000. – 272 с.
5. Караман С. О. Зміст і технологія навчання української мови в гімназії : дис. ... доктора пед. наук : 13.00.02 / Станіслав Олександрович Караман. – К., 2000. – 425 с.
6. Полат Е. С. Интернет на уроках иностранного язика / Е. С. Полат // Иностранные языки в школе. – 2001. – No 2. – С. 14–19.
7. Рожило Л. П. Метод спостереження на уроках мови / Л. П. Рожило, О. М. Шпортенко // Українська мова і література в школі. – 1973. – No 2. – С. 58–64.
Downloads
Published
13-02-2014
How to Cite
Зінченко, В. (2014). Conceptual basics of the language and speech competences formation of the students from specialized high school. Pedagogy of Higher and Secondary Education, 40, 129–136. https://doi.org/10.31812/educdim.v40i0.2971
Issue
Section
Obsolete8
License
Copyright (c) 2014 Вікторія Зінченко
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.