Context-based learning in the formation of subject competence at the bioinorganic chemistry lessons

Authors

  • Світлана Клименко

DOI:

https://doi.org/10.31812/educdim.v40i0.2988

Keywords:

competence, subject competence, context, contextual learning, innovative teaching methods

Abstract

Klimenko S. A. Context-based learning in the formation of subject competence at the bioinorganic chemistry lessons.

The article covers peculiarities of using context-based learning with the purpose of providing professional orientation in teaching bioinorganic chemistry and the formation of subject competence. The characteristic to the construction evaluation of learning process through the activities is given. The active methods and forms of organization of learning activities that promote the implementation of contextual learning were proposed.

Downloads

Download data is not yet available.

Metrics

Metrics Loading ...
Abstract views: 109 / PDF downloads: 99

References

1. Вербицкий А. А. Контекстное обучение: формирование мотивации / А. А. Вербицкий // Высшее образование в России. – 1998. – No 1. – С. 101–107.
2. Воробйова Т. В. Щодо реалізації положень контекстного навчання у процесі фахової підготовки майбутніх медиків [Електронний ресурс] / Т. В. Воробйова. – Режим доступу: http://archive.nbuv.gov.ua/portal/Soc_Gum/Pfto/2011_19/files/P1911.pdf.
3. Дичківська І. М. Інноваційні педагогічні технології : [підручник] / І. М. Дичківська. – [2-ге вид., доп.]. – К. : Академвидав, 2012. – 349 с.
4. Наволокова Н. П. Енциклопедія педагогічних технологій та інновацій / Н. П. Новолокова. – Х. : Основа, 2009. – 176 с.
5. Пометун О. І. Сучасний урок. Інтерактивні технології навчання : [наук.-метод. посіб.] / О. І. Пометун, Л. В. Пироженко. – К. : А.С.К., 2004. – 192 с.

Published

13-02-2014

How to Cite

Клименко, С. (2014). Context-based learning in the formation of subject competence at the bioinorganic chemistry lessons. Pedagogy of Higher and Secondary Education, 40, 201–206. https://doi.org/10.31812/educdim.v40i0.2988

Issue

Section

Current issues of education