The principles of organization of academically-cognitive and self educational student`s activities on the basis of integration

Authors

  • Лілія Бондар

DOI:

https://doi.org/10.31812/educdim.v39i0.3022

Keywords:

principle, integration, self-education, academically-cognitive activity

Abstract

Bondar L. A. The principles of organization of academically-cognitive and self educational student`s activities on the basis of integration.

The principles of organization of academically-cognitive and self education activities of students on the basis of integration at the university are theoretically grounded in this article. The term «principle» deals with the philosophical, psychological and educational point of view; a set of criteria which groups principles of teaching is analyzed, the system of principles of organization of the independent student`s work in the conditions of higher educational institutions is set here.

Downloads

Download data is not yet available.

Metrics

Metrics Loading ...
Abstract views: 110 / PDF downloads: 89

References

1. Большой энциклопедический словарь. – [2-е изд., перераб. и доп.]. – М. : Большая Российская энциклопедия; СПб. : Норинт, 2001. – 1456 с.
2. Борисова З. Н. Метод научной педагогики М. Монтессори / З. Н. Борисова, Р. А. Семерникова. – К. : Деловая Украина, 1993. – 131 с.
3. Дистервег А. Избранные педагогические сочинения / А. Дистервег. – М. : Знание, 1956. – 374 с.
4. Загальна психологія : [підручник] / О. В. Скрипченко, Л. В. Долинська, З. В. Огороднійчук та ін. – К. : Либідь, 2005. – 464 с.
5. Загвязинский В. И. Методология и методика дидактического исследования / В. И. Загвязинский. – М. : Педагогика, 1982. – 160 с.
6. Кессиди Ф. X. Сократ / Ф. Х. Кессиди. – СПб. : Алетейя, 2001. – 343 с.
7. Русова С. Вибрані педагогічні твори / Софія Русова; [за ред. Є. І. Коваленко]. – К. : Либідь, 1997. – 320 с.
8. Философский энциклопедический словарь / [гл. ред.: Л. Ф. Ильичёв, П. Н. Федосеев, С. М. Ковалёв и др.]. – М. : Сов. энциклопедия, 1983. – 840 с.
9. Фіцула М. М. Педагогіка: [посібник] / Михайло Михайлович Фіцула. – К. : ВЦ «Академія», 2000. – 542 с.

Published

21-11-2013

How to Cite

Бондар, Л. (2013). The principles of organization of academically-cognitive and self educational student`s activities on the basis of integration. Pedagogy of Higher and Secondary Education, 39, 27–33. https://doi.org/10.31812/educdim.v39i0.3022

Issue

Section

Theoretical and practical problems of higher school pedagogy