The principles of organization of academically-cognitive and self educational student`s activities on the basis of integration
DOI:
https://doi.org/10.31812/educdim.v39i0.3022Keywords:
principle, integration, self-education, academically-cognitive activityAbstract
Bondar L. A. The principles of organization of academically-cognitive and self educational student`s activities on the basis of integration.
The principles of organization of academically-cognitive and self education activities of students on the basis of integration at the university are theoretically grounded in this article. The term «principle» deals with the philosophical, psychological and educational point of view; a set of criteria which groups principles of teaching is analyzed, the system of principles of organization of the independent student`s work in the conditions of higher educational institutions is set here.
Downloads
Metrics
References
2. Борисова З. Н. Метод научной педагогики М. Монтессори / З. Н. Борисова, Р. А. Семерникова. – К. : Деловая Украина, 1993. – 131 с.
3. Дистервег А. Избранные педагогические сочинения / А. Дистервег. – М. : Знание, 1956. – 374 с.
4. Загальна психологія : [підручник] / О. В. Скрипченко, Л. В. Долинська, З. В. Огороднійчук та ін. – К. : Либідь, 2005. – 464 с.
5. Загвязинский В. И. Методология и методика дидактического исследования / В. И. Загвязинский. – М. : Педагогика, 1982. – 160 с.
6. Кессиди Ф. X. Сократ / Ф. Х. Кессиди. – СПб. : Алетейя, 2001. – 343 с.
7. Русова С. Вибрані педагогічні твори / Софія Русова; [за ред. Є. І. Коваленко]. – К. : Либідь, 1997. – 320 с.
8. Философский энциклопедический словарь / [гл. ред.: Л. Ф. Ильичёв, П. Н. Федосеев, С. М. Ковалёв и др.]. – М. : Сов. энциклопедия, 1983. – 840 с.
9. Фіцула М. М. Педагогіка: [посібник] / Михайло Михайлович Фіцула. – К. : ВЦ «Академія», 2000. – 542 с.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2013 Лілія Бондар
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.