Topical issues of the initial course of teaching chemistry to foreign engineering students at the preparatory department of the University
DOI:
https://doi.org/10.31812/educdim.v39i0.3039Keywords:
chemistry, chemistry teaching, foreign students, study guideAbstract
Chasova E. V., Ivchuk V. V. Topical issues of the initial course of teaching chemistry to foreign engineering students at the preparatory department of the University.
The main problems of teaching foreign students in foreign universities. Identified several factors that influence the success of the educational process. Shows a function effectively adapted training and methodological support, which aims to intensify the process of learning the basics of chemistry. Consider the key role of teachers in shaping the student’s ability to psychological self-government and as a carrier of information.
Downloads
Metrics
References
2. Борзова Л. Д. Учебные пособия по химии для иностранных студентов / Л. Д. Борзова, Н. К. Черникова, В. В. Якушев //
Международное сотрудничество в образовании. – 2004. – Ч. 2. – С. 250–251.
3. Борисова Е. В. Логические схемы в учебных картах на занятиях с иностранными студентами по химии / Е. В. Борисова // Международное сотрудничество в образовании. – 2004. – Ч. 2. – С. 171–174.
4. Борисова Е. В. Формирование учебных умений по химии на основе деятельностного подхода / Е. В. Борисова, А. Д. Аркаченков // Межвуз. сб. научно-метод. трудов. – Тверь, 1994. – С. 51–59.
5. Гapшин А. П. Новый комплекс учебных пособий по химии для иностранных студентов на рубеже третьего тысячелетия // Тез. докл. на Международной конференции «Общеобразовательные дисциплины и язык специальности в профессиональной подготовке национальных кадров». – М. : Изд-во РУДН, 2000. – С. 60–62.
6. Капустин А. И. Химия для студентов-иностранцев подготовительных факультетов вузов / А. И. Капустин, Т. В. Табенская. – М. : Высшая школа, 1990. – 399 с.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2013 Елла Часова, Віталій Івчук
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.