Social and informative saturation as a condition for the effective organization of independent activities of future translators and ways to implement it
DOI:
https://doi.org/10.31812/educdim.v38i0.3218Keywords:
social-informational satiety, self-directed educational activity, modern technologies, professional competenceAbstract
Ostapenko S. A. Social and informative saturation as a condition for the effective organization of independent activities of future translators and ways to implement it.
The article deals with the notion of social-informational satiety, its influence on the students’ self-directed educational activity, evolution of modern and informational technologies application in educational process, describes forms and methods used in the process of future translators preparation
Downloads
Download data is not yet available.
Metrics
Metrics Loading ...
Abstract views: 114
/ PDF downloads: 117
References
1. Гончаренко С. У. Український педагогічний словник / Семен Устинович Гончаренко. – К. : Либідь, 1997. – 374 с.
2. Ляховицкий М. В. Теория и практика применения технических средств в обучении иностранным языкам / М. В. Ляховицкий. – К. : Вища школа, 1989. – 255 с.
3. Сіцінський А. До проблеми структурування професійних знань в інформаційному суспільстві / А. Сіцінський // Педагогіка і психологія професійної освіти. – 2003. – No 2. – С. 40–47. 4. Шпинер Х. Организация знания в информационном обществе / Х. Шпинер // Техника, общество и окружающая середа : материалы международной научной конференции. – М. : МГУ, 1998. – С. 52–54.
5. Усов Ю. Н. Методика использования киноискусства в идейно-эстетическом воспитании / Ю. Н. Усов. – Таллинн, 1980. – 112 с.
2. Ляховицкий М. В. Теория и практика применения технических средств в обучении иностранным языкам / М. В. Ляховицкий. – К. : Вища школа, 1989. – 255 с.
3. Сіцінський А. До проблеми структурування професійних знань в інформаційному суспільстві / А. Сіцінський // Педагогіка і психологія професійної освіти. – 2003. – No 2. – С. 40–47. 4. Шпинер Х. Организация знания в информационном обществе / Х. Шпинер // Техника, общество и окружающая середа : материалы международной научной конференции. – М. : МГУ, 1998. – С. 52–54.
5. Усов Ю. Н. Методика использования киноискусства в идейно-эстетическом воспитании / Ю. Н. Усов. – Таллинн, 1980. – 112 с.
Downloads
Published
16-05-2013
How to Cite
Остапенко, С. А. (2013). Social and informative saturation as a condition for the effective organization of independent activities of future translators and ways to implement it. Pedagogy of Higher and Secondary Education, 38, 239–242. https://doi.org/10.31812/educdim.v38i0.3218
Issue
Section
Current issues of education
License
Copyright (c) 2013 Світлана Анатоліївна Остапенко
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.