Psychological and pedagogical basis for the organization of personal-oriented training of future teachers
DOI:
https://doi.org/10.31812/educdim.v38i0.3257Keywords:
conception, personally centered teaching, future teachers’ preparationAbstract
Pinskaya E. L. Psychological and pedagogical basis for the organization of personal-oriented training of future teachers.
The article considers basic psychological and educational concepts of personally centered learning organization in the future teachers’ preparation. It is proved that the main objectives of education is to create conditions for the development of skills, individual personality characteristics.
Downloads
Download data is not yet available.
Metrics
Metrics Loading ...
Abstract views: 104
/ PDF downloads: 118
References
1. Бех І. Д. Особистісно орієнтоване виховання: [науково-методичний посібник] / Бех І. Д. – К: ІЗМН, 1998. – 204 с.
2. Бондаревская Е. В. Смысл и стратегия личностно – ориентированного воспитания / Е. В. Бондаревская // Педагогика. – 2001. –No1. – С. 17–24.
3 Виговська О. І. Особистісно орієнтоване навчання. Як його технологізувати?/ О. І. Виговська // Педагогіка толерантності. – 2000. – No 4. – С. 27–33.
4. Гончаренко С. У. Український педагогічний словник / С. У. Гончаренко. – К. : Либідь, 1997. – С. 376.
5. Савченко О. Я. Ознаки особистісно орієнтованої підготовки майбутнього вчителя. Творча особистість вчителя: проблеми теорії і практики / О. Я. Савченко. – К., 1997. – 186 с.
6. Сериков В. В. Образование и личность. Теория и практика проектирования образовательных систем / В. В. Сериков. – М.: Логос, 1999. – 315 с.
7. Якиманська І. С. Розробка технологій особистісно орієнтованого навчання / І. С. Якиманська // Питання психології. – 1995. – No 2. – С. 31–54.
2. Бондаревская Е. В. Смысл и стратегия личностно – ориентированного воспитания / Е. В. Бондаревская // Педагогика. – 2001. –No1. – С. 17–24.
3 Виговська О. І. Особистісно орієнтоване навчання. Як його технологізувати?/ О. І. Виговська // Педагогіка толерантності. – 2000. – No 4. – С. 27–33.
4. Гончаренко С. У. Український педагогічний словник / С. У. Гончаренко. – К. : Либідь, 1997. – С. 376.
5. Савченко О. Я. Ознаки особистісно орієнтованої підготовки майбутнього вчителя. Творча особистість вчителя: проблеми теорії і практики / О. Я. Савченко. – К., 1997. – 186 с.
6. Сериков В. В. Образование и личность. Теория и практика проектирования образовательных систем / В. В. Сериков. – М.: Логос, 1999. – 315 с.
7. Якиманська І. С. Розробка технологій особистісно орієнтованого навчання / І. С. Якиманська // Питання психології. – 1995. – No 2. – С. 31–54.
Downloads
Published
16-05-2013
How to Cite
Пінська, О. Л. (2013). Psychological and pedagogical basis for the organization of personal-oriented training of future teachers. Pedagogy of Higher and Secondary Education, 38, 398–401. https://doi.org/10.31812/educdim.v38i0.3257
Issue
Section
Obsolete6
License
Copyright (c) 2013 Олена Леонідівна Пінська
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.