Pedagogical conditions of future teachers of preschool education to work with children with functional disorders of the musculoskeletal system

Authors

  • О. М. Шовкопляс Oleksandr Dovzhenko Hlukhiv National Pedagogical University

DOI:

https://doi.org/10.31812/educdim.v37i0.3306

Keywords:

teaching conditions, future educators, preschool children

Abstract

Shovkoplyas O.M. Pedagogical conditions of future teachers of preschool education to work with children with functional disorders of the musculoskeletal system.

This paper deals with determination of the necessary educational conditions for the efficient process of formation of future teachers to work with preschool children with functional disorders opine motor system.

Downloads

Download data is not yet available.

Metrics

Metrics Loading ...
Abstract views: 88 / PDF downloads: 80

Author Biography

О. М. Шовкопляс, Oleksandr Dovzhenko Hlukhiv National Pedagogical University

Senior Lecturer

References

1. Кузьмина Н. В. Профессионализм деятельности преподавателя и мастера производственного обучения профтехучилища / Н. М. Кузьмина. – М. : Высшая школа, 1989. – 179 с.
2. Посталюк Н. Ю. Концептуальные основы организации мониторинга региональных систем начального профессионального образования / Н. Ю. Посталюк, С. Ю. Алашеев // Стандарты и мониторинг в образовании. – 2006. – С. 37-43.
3. Философский энциклопедический словарь / Е. Ф. Губский, Г. В. Кораблева, В. А. Лутченко – М. : ИНФРА-М, 2006. – 576 с.
4. Філософський енциклопедичний словник / за ред. В. І. Шинкарука. – К. : Абрикос, 2002. – 392 с.
5. Якуба Ю. А. Связь теоретического и производственного обучения в средних профтехучилищах / Ю. А. Якуба. – М. : Высшая школа, 1986. – 56 с.

Published

14-02-2013

How to Cite

Шовкопляс, О. М. (2013). Pedagogical conditions of future teachers of preschool education to work with children with functional disorders of the musculoskeletal system. Educational Dimension, 37, 188–191. https://doi.org/10.31812/educdim.v37i0.3306

Issue

Section

Theoretical and practical problems of higher school pedagogy