Formation of the creative person Junior schoolboy means ТРВЗ-technologies at the lessons of the literacy training

Authors

  • О. А. Павлик Kryvyi Rih Pedagogical Institute of the State Higher Educational Institution"Kryvyi Rih National University"

DOI:

https://doi.org/10.31812/educdim.v37i0.3313

Keywords:

creativity, creative personality, TRVZ - technology, methods and techniques for developing creative qualities

Abstract

Pavlyk O. A. Formation of the creative person Junior schoolboy means ТРВЗ-technologies at the lessons of the literacy training.

In the article is considered the problem of formation of the creative person of the first-grader, it turns out the essence of the main concepts, describes the methods and techniques TRVZ in the aspect of the problem under investigation.

Downloads

Download data is not yet available.

Metrics

Metrics Loading ...
Abstract views: 112 / PDF downloads: 135

Author Biography

О. А. Павлик, Kryvyi Rih Pedagogical Institute of the State Higher Educational Institution"Kryvyi Rih National University"

Ph.D. (Educational Sciences), Assintаnt Professor

References

1. Введение в ТРИЗ. Основные понятия и подходы: [Электронный ресурс]. – Режим доступа: http://www.triz-chance.ru/e-books.html.
2. Демчук Л. В. Виховання творчої особистості / Л. В. Демчук // Психологічна газета. – 2007. – No 16. – С. 22–31.
3. Рибалка В. В. Поняття про творчість, творчу особистість та особистісний підхід до вивчення і розвитку творчого потенціалу молоді / В. В. Рибалка // Психологія розвитку творчої особистості. – К., 1995. – С. 5–24.
4. Сухомлинский В. А. Сердце отдаю детям / В. А. Сухомлинский. – 2-е изд. – К. : Рад. школа, 1972. – 244 с.
5. Телячук В. П. Сходинками творчості. Методика ТРВЗ у початковій школі / В. П. Телячук, О. В. Лесіна – К., Основа, 2007. – 112 c.

Published

14-02-2013

How to Cite

Павлик, О. А. (2013). Formation of the creative person Junior schoolboy means ТРВЗ-technologies at the lessons of the literacy training. Pedagogy of Higher and Secondary Education, 37, 219–222. https://doi.org/10.31812/educdim.v37i0.3313

Issue

Section

Obsolete8