Kompetentnosny concept of formation of the quality of future teachers

Authors

  • Л. О. Савченко Kryvyi Rih Pedagogical Institute of the State Higher Educational Institution"Kryvyi Rih National University"

DOI:

https://doi.org/10.31812/educdim.v36i0.3502

Keywords:

competence, komptentnosny approach

Abstract

Savchenko L. Kompetentnosny concept of formation of the quality of future teachers.

In article conceptual interpretation of a komptentnosny approach and specifics of its application are opened when teaching pedagogical disciplines in the highest to school. The Komptentnosny approach decides by professional basic knowledge and abilities, valuable orientations, motives of activity of the teacher, understanding of and world around, style of relationship on people, the general culture, ability to development of the creative potential.

Downloads

Download data is not yet available.

Metrics

Metrics Loading ...
Abstract views: 100 / PDF downloads: 97

Author Biography

Л. О. Савченко, Kryvyi Rih Pedagogical Institute of the State Higher Educational Institution"Kryvyi Rih National University"

Ph.D. (Educational Sciences), Assintаnt Professor

References

1. Митина Л. М. Психология профессионального развития учителя / Лариса Максимовна Митина. – М. : Московский психолого-социальный институт; Издательство «Флинта», 1998. – 180 с.
2. Равен Дж. Компетентность в современном обществе: выявление, развитие и реализация / Дж. Равен. – М. : Когито-Центр, 2002. – 257с.
3. Сластенин В. А. Профессионализм педагога: акмеологический контекст /В. А. Сластенин // Педагогическое образование и наука. – 2002. – No4. – С. 1–9.
4. Словарь иностранных слов / под ред. И.В. Лехина, С.М. Локшиной и др.; [ изд. 6-е]. – М. : Советская энциклопедия, 1964. – 784 с.
5. Шаталов А. А. Мониторинг и диагностика качества образования: [монография] / Шаталов А. А., Афанасьев В. В., Афанасьева И. В., Гвоздева Е. А., Пичугина А. М. – М. : НИИ школьных технологий, 2008. – 322 с.

Published

13-09-2012

How to Cite

Савченко, Л. О. (2012). Kompetentnosny concept of formation of the quality of future teachers. Pedagogy of Higher and Secondary Education, 36, 43–50. https://doi.org/10.31812/educdim.v36i0.3502

Issue

Section

Obsolete4