Cultural aspects of the formation of folk musical instruments in Ukraine

Authors

  • Г. О. Білоненко Kryvyi Rih Pedagogical Institute of the State Higher Educational Institution"Kryvyi Rih National University"

DOI:

https://doi.org/10.31812/educdim.v35i0.3554

Keywords:

instruments, cultural, professional musicians

Abstract

Bilonenko H. O., Korolkov E. S. Cultural aspects of the becoming of folk musical instrument in Ukraine.

Some cultural aspects of formation and development of folk musical instruments in Ukraine are revealed in the article. Historical peculiarities of forming instrumental mastery folk culture and profession music culture are shown.

Downloads

Download data is not yet available.

Metrics

Metrics Loading ...
Abstract views: 105 / PDF downloads: 89

Author Biography

Г. О. Білоненко, Kryvyi Rih Pedagogical Institute of the State Higher Educational Institution"Kryvyi Rih National University"

Senior Lecturer

References

1. Баштан С. Школа гри на бандурі / С. Баштан, А. Омельченко. – К. : Музична Україна, 1989. – 136 с.
2. Бендерский Л. Киевская школа воспитания исполнителя на народных инструментах / Л. Бендерский. – Свердловск, 1992. – 192 с.
3. Давидов М. Київська академічна школа народно-інструментального мистецтва / М. Давидов. – К., 1998. – 224 с.
4. Имханицкий М. У истоков русской народной оркестровой культуры / М. Имханицкий. – М. : Музыка, 1987. – 190 с.
5. Лисенко М. Школа гри на чотириструнній домрі / М. Лисенко, Б. Міхєєв. – К., 1989. – 152 с.
6. Паньков О. Питання формування виконавської майстерності в процесі навчання грі на баяні / О. Паньков. – Кривий Ріг, 1995. – 376 с.
7. ЦДАЖР, ф. 166, оп. 2, с. 1568, л. 55.
8. ЦДАЖР, ф. 166, оп. 4, с. 613, л. 82-84.
9. ЦДАЖР, ф. 166, оп. 5, с. 1888, л. 4.
10. ЦДАЖР, ф. 318, оп. 1, с. 1394, л. 151.
11. ЦДАЖР, ф. 5116, оп. 12, с. 50, л. 4.
12. Архів Дніпропетровської області, ф. 4359, оп. 1, с. 137, л. 37.

Published

13-09-2012

How to Cite

Білоненко, Г. О. (2012). Cultural aspects of the formation of folk musical instruments in Ukraine. Pedagogy of Higher and Secondary Education, 35, 332–338. https://doi.org/10.31812/educdim.v35i0.3554

Issue

Section

Obsolete3