Training sessions as an important condition for the formation of skills of professional self-organization for future teachers
DOI:
https://doi.org/10.31812/educdim.v34i0.3574Keywords:
the training-lessons, the skills of professional self-organizing, pedagogical preparationAbstract
Dudnik N. Yu. Training sessions as an important condition for the formation of skills of professional self-organization for future teachers.
The article deals with the problem of personal future teachers’ development, the skills of their professional self-organizing and the training-classes as the effective means of their formation.
Downloads
Download data is not yet available.
Metrics
Metrics Loading ...
Abstract views: 96
/ PDF downloads: 113
References
1. Антонщук Є. Таємниці успіхів учнів та інструкторів «Української школи ейдетики» / Є. Антонщук // Психолог. – 2007. – No25–27. – С. 4–6.
2. Емельянов Ю. Н. Активное социально-психологическое обучение / Ю. Н. Емельянов. – Л. : ЛГУ, 1985. – 166 с.
3. Жуков Ю. М. Диагностика и развитие компетентности в общении / Ю. М. Жуков, Л. А. Петровская, П. В. Растянников. – Киров : Энном, 1991. – 142 с.
4. Зайцева Т. В. Теория психологического тренинга. Психологический тренинг как инструментальное действие / Т. В. Зайцева. – СПб. : Речь; М. : Смысл, 2002. – 80 с.
5. Кондрашова Л. В. Процесс обучения в высшей школе / Л. В. Кондрашова. – Кривой Рог : КГПУ, 2000. – 170 с.
6. Копнин П. В. Логические основы науки / П. В. Копнин. – К. : Вища школа, 1968. – 501 с.
7. Ушинский К. Д. О пользе педагогической литературы / К. Д. Ушинский // Хрестоматия по истории школы и педагогики в России / сост. и автор ввод. очерков С. Ф. Егоров. – [2-е изд.,перераб.]. – М. : Просвещение, 1986. – С. 220–232.
8. Цзен Н. В. Психотренинг: игры и упражнения / Н. В. Цзен, Ю. В. Пахомов. – М. : Класс, 2001. – 272 с.
9. Эльконин Б. Д. Введение в психологию развития / Б. Д. Эльконин. – М. : Тривола, 1994. – 168 с.
2. Емельянов Ю. Н. Активное социально-психологическое обучение / Ю. Н. Емельянов. – Л. : ЛГУ, 1985. – 166 с.
3. Жуков Ю. М. Диагностика и развитие компетентности в общении / Ю. М. Жуков, Л. А. Петровская, П. В. Растянников. – Киров : Энном, 1991. – 142 с.
4. Зайцева Т. В. Теория психологического тренинга. Психологический тренинг как инструментальное действие / Т. В. Зайцева. – СПб. : Речь; М. : Смысл, 2002. – 80 с.
5. Кондрашова Л. В. Процесс обучения в высшей школе / Л. В. Кондрашова. – Кривой Рог : КГПУ, 2000. – 170 с.
6. Копнин П. В. Логические основы науки / П. В. Копнин. – К. : Вища школа, 1968. – 501 с.
7. Ушинский К. Д. О пользе педагогической литературы / К. Д. Ушинский // Хрестоматия по истории школы и педагогики в России / сост. и автор ввод. очерков С. Ф. Егоров. – [2-е изд.,перераб.]. – М. : Просвещение, 1986. – С. 220–232.
8. Цзен Н. В. Психотренинг: игры и упражнения / Н. В. Цзен, Ю. В. Пахомов. – М. : Класс, 2001. – 272 с.
9. Эльконин Б. Д. Введение в психологию развития / Б. Д. Эльконин. – М. : Тривола, 1994. – 168 с.
Downloads
Published
13-01-2012
How to Cite
Дуднік, Н. Ю. (2012). Training sessions as an important condition for the formation of skills of professional self-organization for future teachers. Pedagogy of Higher and Secondary Education, 34, 33–40. https://doi.org/10.31812/educdim.v34i0.3574
Issue
Section
Theoretical and practical problems of higher school pedagogy
License
Copyright (c) 2012 Н. Ю. Дуднік
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.