Educational-methodical complex as a modern didactic tool for managing students' independent work in the study of physics

Authors

  • О. А. Коновал Kryvyi Rih Pedagogical Institute of the State Higher Educational Institution"Kryvyi Rih National University"

DOI:

https://doi.org/10.31812/educdim.v34i0.3579

Keywords:

independent work, didactic tutorials

Abstract

Konoval A. A. Educational-methodical complex as a modern didactic tool for managing students' independent work in the study of physics.

In article approaches to designing of modern didactic means of the organisation and management of independent work of students reveal at physics studying; the content moves, appointment of components of uchebno-methodical complexes which should provide effective support of independent work of students reveals.

Downloads

Download data is not yet available.

Metrics

Metrics Loading ...
Abstract views: 73 / PDF downloads: 82

Author Biography

О. А. Коновал, Kryvyi Rih Pedagogical Institute of the State Higher Educational Institution"Kryvyi Rih National University"

Doctor of Pedagogical Sciences, Professor

References

1. Алтайцев А. М. Учебно-методический комплекс и самостоятельная работа студентов / А. М. Алтайцев // Аналитический обзор международных тенденций развития высшего образования [Електронний ресурс]. - Режим доступу: http://charko.narod.ru/ index71.html – Загол. з екрана. – Мова рос.
2. Буряк В. К. Система дидактичних умов ефективної організації навчальної пізнавальної діяльності / В. К. Буряк // Рідна школа. – 2007. – No 5. – С. 25–27.
3. Герман Н. Адаптація форм організації самостійної роботи студентів до сучасних технологій навчання / Н. Герман, Н. Тягунова // Вища школа. – 2001. – No 4–5.– С. 53–61.
4. Жук А. И. Учебно-методические комплексы (из опыта разработки) : [метод. пособие] / А. И. Жук, А. В. Макаров. – Мн. : БГУ, 2001. – 47 с.
5. Оконь В. Введение в общую дидактику / В. Оконь. – М. : Высшая школа, 1990. – 384 с.

Published

13-01-2012

How to Cite

Коновал, О. А. (2012). Educational-methodical complex as a modern didactic tool for managing students’ independent work in the study of physics. Educational Dimension, 34, 68–76. https://doi.org/10.31812/educdim.v34i0.3579

Issue

Section

Theoretical and practical problems of higher school pedagogy