Formation of subject-historical competencies as a result of pupils educational activity

Authors

  • А. О. Нікора Mykolaiv V.O. Sukhomlynskyi National University

DOI:

https://doi.org/10.31812/educdim.v34i0.3598

Keywords:

competence, object-historical competence of student

Abstract

Níkora A. O. Formation of subject-historical competencies as a result of pupils educational activity.

The concept vehicle of the competency building approach is specified in the article, the list of object-historical competences of students and direction of their acquisition is specified in the process of study of history.

Downloads

Metrics

PDF views
956
Abstract views: 174 / PDF downloads: 956

Author Biography

А. О. Нікора, Mykolaiv V.O. Sukhomlynskyi National University

Ph.D. (Educational Sciences), Assintаnt Professor

References

1. Баханов К. О. Професійний довідник вчителя історії / К. О. Бабанов. – Х. : Вид. група «Основа», 2011. – 239 с. [1] с. : табл.
2. Компетентнісний підхід у сучасній освіті : світовий досвід та українські перспективи : Бібліотека з освітньої політики / за заг. ред. О. В. Овчарук. – К. : «К.І.С.», 2004. – 112 с.
3. Критерії оцінювання навчальних досягнень учнів у системі загальної середньої освіти // Директор школи. – 2000. – № 39–40. – 126 с.
4. Навчальна програма з історії для 12-річної загальноосвітньої середньої школи // Історія в школі. – 2004. – № 7–12.
5. Родигіна І. В. Компетентнісно орієнтований підхід до навчання. – Х. : Основа, 2005. – 96 с.
6. Старєва А. М. Методика навчання історії : особистісно орієнтований підхід : [ навч.-метод. посібн.] / А. М. Старєва. – Миколаїв : Іліон, 2007. – 152 с.
7. Хуторской А. В. Методика личностно-ориентированного обучения. Как обучать всех по-разному? : [пособ. для учит.] / А. В.Хуторской. – М. : ВЛАДОС-ПРЕСС, 2005. – 383 с.
8. Шишов С. Понятие компетенции в контексте качества образования / С. Шишов // Дайджест педагогічних ідей та технологій. Школа-парк. – 2002. – № 3. – С. 20–21.

Published

13-01-2012

How to Cite

Нікора, А. О. (2012). Formation of subject-historical competencies as a result of pupils educational activity. Pedagogy of Higher and Secondary Education, 34, 189–197. https://doi.org/10.31812/educdim.v34i0.3598

Issue

Section

Obsolete8