The content of cognitive and creative competence of future humanities

Authors

  • Т. М. Мішеніна Kryvyi Rih State Pedagogical University

DOI:

https://doi.org/10.31812/educdim.4577

Keywords:

competence, a liberal arts education, creativity

Abstract

The article discloses the question of forming an effective cognitivite-creative-crystal competence of future humanities. Substantiated the essential components of competence in the organization of the future specialist.

Downloads

Download data is not yet available.

Metrics

Metrics Loading ...
Abstract views: 85 / PDF downloads: 55

Author Biography

Т. М. Мішеніна, Kryvyi Rih State Pedagogical University

Candidate of Philological Sciences, Associate Professor

References

1. Аверин Н. А. Как научить учиться / Н. А. Аверин, Е. С. Львов. – К.: О-во «Знание» УССР, 1988. – 48 с.
2. Айсина Г. Х. Роль профессиональной напрваленности в общей структуре вузовской підготовки студентов / Г. Х. Айсина // Психология студента как субъекта учебной деятельности. – М.: Высш. шк.., 1989. – С. 32-70.
3. Активные методы и формы обучения: Методические рекомендации и материалы для преподавателей общественных наук / Мин-во нар. образования БССР, Бел. гос. ун-т им. В. И. Ленина. – Мн:, 1989. – 73 с.
4. Андреев А. Знания или компетенція? / А. Андреев // Высшее образование в России: научно-педагогический журнал. – 2005. - № 2. – С. 3-12.
5. Бабанский Ю. К. Выбор методов обучения в стредней школе / Ю. К. Бабанский. – М.: Педагогика, 1990. – С. 7-13.
6. Гальперин П. Я. Зависимость обучения от типа ориентировочной деятельности / П. Я. Гальперин, Н. Ф. Талызина. – М., 1968. – 238 с.
7. Козаков В. А. Самостійна робота студентів як дидактична проблема / В. А. Козаков. – К.: НОК ВО, 1990. – 47 с.
8. Компетентнісний підхід у сучасній освіті: світовий досвід та українські перспективи. Бібліотека з освітньої політики: монографія / під. заг. ред.. О. В. Овчарук. – К.: «К.І.С.», 2004. – 112 с.
9. Краевский В. В. Предметное и общепредметное в образовательных стандартах / В. В. Краевский, А. В. Хуторской // Педагогика. – 2003. - № 3. – С. 150-154.
10. Леонтьев А. Н. Деятельность. Сознание. Личность / А. Н. Леонтьев. – М., 1975. – 326 с.
11. Петров А. В. Самостоятельная познавательная деятельность в системе развивающегося обучения // Наука, культура, образование / А. В. Петров. – 2001. - № 8/9. – С. 150-154.
12. Платонов К. К. Психология: учеб. пособие / К. К. Платонов, Г. Г. Голубев. – М.: Высш. шк.., 1977. – 298 с.
13. Рубинштейн С. Л. Основы общей психологи / С. Л. Рубинштейн. – СПб.: Питер Ком, 1999. – 298 с.
14. Селевко Г. К. Педагогические компетенции и компетентность / Г. К. Селевко // Сельская школа. – 2004. - № 3. – С. 29-32.
15. Талызина Н. Ф. Пути разработки профиля специалиста / Н. Ф. Талызина. – Саратов: СГУ, 1987. – 173 с.

Published

20-01-2022

How to Cite

Мішеніна, Т. М. (2022). The content of cognitive and creative competence of future humanities. Educational Dimension, 32, 258–265. https://doi.org/10.31812/educdim.4577

Issue

Section

Теоретико-методологічні засади становлення майбутніх фахівців в умовах сучасної