GAME EXERCISES IN FOREIGN LANGUAGE CLASSES AS A MEANS OF STUDYING NEW LEXICAL WORD FORMATIONS

Authors

  • I.S. Zorenko ,

DOI:

https://doi.org/10.31812/educdim.5859

Abstract

The article examines the problems of using games as means of learning lexical coinages in the EFL classroom.

Downloads

Download data is not yet available.

References

Бим И.Л. Личностно-ориентированный подход - основная стратегия обновления школы// Иностранные языки в школе. - 2002. - №2. - С. 18-21.

Буланкина Н.Г. Формирование навыков и умений аутеничной разговорной речи при обучении ситуационным

клише учащихся VI-VII классов// Иностр. яз. в школе. - 1996. - № 2. - С. 9-13.

Елухина Н.В. Обучение аудированию в русле коммуникативно-ориентированной методики// Иностр. яз. в школе. - 1989. - №2. - С. 28-36.

Запорожец А.В., Маркова Т.А. Игра, и ее роль в развитии ребенка дошкольного возраста. - М.: Просвещение, 1978.

Концепция коммуникативного обучения иноязычной культуре в средней школе: Пособие для учителя/ Под ред.

Е.И. Пассова, В.В. Царьковой. - М.: Просвещение, 1993.

Методика викладання іноземних мов у середніх навчальних закладах: підручник. / Кол.авторів під керівництвом

С.Ю. Ніколаєвої. - К.: Ленвіт, 2002. - 328 с.

Published

27-05-2022

Issue

Section

Articles

How to Cite

GAME EXERCISES IN FOREIGN LANGUAGE CLASSES AS A MEANS OF STUDYING NEW LEXICAL WORD FORMATIONS. (2022). Pedagogy of Higher and Secondary Education, 15, 231-238. https://doi.org/10.31812/educdim.5859

Most read articles by the same author(s)