Історико-педагогічні дослідження з позицій регіонального підходу: проблема поняттєвого визначення

Автор(и)

  • Ія Анатоліївна Коваленко Криворізький державний педагогічний університет

DOI:

https://doi.org/10.31812/pedag.v50i0.1304

Ключові слова:

історико-педагогічні дослідження, регіони, регіоналістика, регіональний підхід, педагогічна регіоналістика

Анотація

У статті констатовано актуальність педагогічної регіоналістики у вітчизняному педагогічному дискурсі; на основі звернення до сучасних історико-педагогічних досліджень визначено можливості використання регіонального підходу до ретроспективного вивчення педагогічних явищ/процесів; здійснено тлумачення ключового для регіоналістики
(зокрема педагогічної) поняття «регіони» в аспекті природничих, історичних та педагогічних наук.   Доведено, що історико-педагогічна регіоналістика – це специфічний
міждисциплінарний напрям сучасної історико-педагогічної науки, який максимально наближений до «історичної регіоналістики» та користується спільним із нею поняттєвим інструментарієм, який усе ще потребує відповідної педагогічної модифікації.
 

Завантаження

Metrics

PDF views
157
Abstract views: 163 / PDF downloads: 157

Біографія автора

Ія Анатоліївна Коваленко, Криворізький державний педагогічний університет

Здобувачка

Посилання

Ваховський Л. Ц. Конструювання методології регіонального історико-педагогічного дослідження / Л. Ц. Ваховський // Вісник ЛНПУ ім. Тараса Шевченка. – 2006. – № 19 (114). – С. 16–21. – (Серія : Педагогічні науки).

Верменич Я. В. Історична регіоналістика в Україні : теоретикометодологічні проблеми : автореф. дис. на здобуття наук. ступеня д-ра істор. наук : спец. 07.00.01 «Історія України» / Я. В. Верменич. – Київ, 2005. – 27 с.

Голубнича Л. О. Регіональний вимір досліджень із педагогічної історіографії / Л. О. Голубнича // Зб. наук. праць ХДУ. – 2013. – Вип. 63. – С. 25–30. – (Серія : Педагогічні науки).

Литвиненко А. Українська регіоналістика в періодиці та архівних джерелах (на прикладі Полтавщини кінця ХІХ-початку ХХ століть) [Електронний ресурс] / А. Литвиненко. – Режим доступу : http://dspace.pnpu.edu.ua/bitstream/123456789/5672/1/ Litvinenko.pdf.

Методологічні засади педагогічного дослідження : [монографія] / [авт. кол. : Є. М. Хриков, О. В. Адаменко, В. С. Курило та ін.]. – Держ. закл. «Луган. нац. ун-т ім. Тараса Шевченка». – Луганськ : Вид-во ДЗ «ЛНУ ім. Тараса Шевченка», 2013. – 248 с.

Шумілова І. Ф. Узгодженість регіонального та компетентнісного підходів до формування загальнокультурної компетентності майбутніх учителів гуманітарних спеціальностей / І. Ф. Шумілова // Наукові записки Бердянського державного педагогічного університету. – 2015. – С. 343–351.

Downloads

Опубліковано

18-04-2017

Як цитувати

Коваленко, І. А. (2017). Історико-педагогічні дослідження з позицій регіонального підходу: проблема поняттєвого визначення. Педагогіка вищої та середньої школи, 50, 204–210. https://doi.org/10.31812/pedag.v50i0.1304

Номер

Розділ

Проблеми становлення і розвитку освітньої парадигми: історико-педагогічний асп