Історико-педагогічні дослідження з позицій регіонального підходу: проблема поняттєвого визначення

Автор(и)

  • Ія Анатоліївна Коваленко Криворізький державний педагогічний університет

DOI:

https://doi.org/10.31812/pedag.v50i0.1304

Ключові слова:

історико-педагогічні дослідження, регіони, регіоналістика, регіональний підхід, педагогічна регіоналістика

Анотація

У статті констатовано актуальність педагогічної регіоналістики у вітчизняному педагогічному дискурсі; на основі звернення до сучасних історико-педагогічних досліджень визначено можливості використання регіонального підходу до ретроспективного вивчення педагогічних явищ/процесів; здійснено тлумачення ключового для регіоналістики
(зокрема педагогічної) поняття «регіони» в аспекті природничих, історичних та педагогічних наук.   Доведено, що історико-педагогічна регіоналістика – це специфічний
міждисциплінарний напрям сучасної історико-педагогічної науки, який максимально наближений до «історичної регіоналістики» та користується спільним із нею поняттєвим інструментарієм, який усе ще потребує відповідної педагогічної модифікації.
 

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.

Metrics

Metrics Loading ...
Abstract views: 154 / PDF downloads: 149

Біографія автора

Ія Анатоліївна Коваленко, Криворізький державний педагогічний університет

Здобувачка

Посилання

Ваховський Л. Ц. Конструювання методології регіонального історико-педагогічного дослідження / Л. Ц. Ваховський // Вісник ЛНПУ ім. Тараса Шевченка. – 2006. – № 19 (114). – С. 16–21. – (Серія : Педагогічні науки).

Верменич Я. В. Історична регіоналістика в Україні : теоретикометодологічні проблеми : автореф. дис. на здобуття наук. ступеня д-ра істор. наук : спец. 07.00.01 «Історія України» / Я. В. Верменич. – Київ, 2005. – 27 с.

Голубнича Л. О. Регіональний вимір досліджень із педагогічної історіографії / Л. О. Голубнича // Зб. наук. праць ХДУ. – 2013. – Вип. 63. – С. 25–30. – (Серія : Педагогічні науки).

Литвиненко А. Українська регіоналістика в періодиці та архівних джерелах (на прикладі Полтавщини кінця ХІХ-початку ХХ століть) [Електронний ресурс] / А. Литвиненко. – Режим доступу : http://dspace.pnpu.edu.ua/bitstream/123456789/5672/1/ Litvinenko.pdf.

Методологічні засади педагогічного дослідження : [монографія] / [авт. кол. : Є. М. Хриков, О. В. Адаменко, В. С. Курило та ін.]. – Держ. закл. «Луган. нац. ун-т ім. Тараса Шевченка». – Луганськ : Вид-во ДЗ «ЛНУ ім. Тараса Шевченка», 2013. – 248 с.

Шумілова І. Ф. Узгодженість регіонального та компетентнісного підходів до формування загальнокультурної компетентності майбутніх учителів гуманітарних спеціальностей / І. Ф. Шумілова // Наукові записки Бердянського державного педагогічного університету. – 2015. – С. 343–351.

Downloads

Опубліковано

18-04-2017

Як цитувати

Коваленко, І. А. (2017). Історико-педагогічні дослідження з позицій регіонального підходу: проблема поняттєвого визначення. Педагогіка вищої та середньої школи, 50, 204–210. https://doi.org/10.31812/pedag.v50i0.1304

Номер

Розділ

Проблеми становлення і розвитку освітньої парадигми: історико-педагогічний асп