Cotrolling self-education activities of students majoring in engineering in learning higher mathematics using multi-level tasks

Authors

  • Тетяна Володимирівна Квітка Kryvyi Rih Pedagogical Institute of the State Higher Educational Institution"Kryvyi Rih National University"

DOI:

https://doi.org/10.31812/educdim.v45i0.2572

Keywords:

controlling self-education activities of students, multi-level tasks, higher mathematics

Abstract

Kvitka T. V. Cotrolling self-education activities of students majoring in engineering in learning higher mathematics using multi-level tasks.

The approach for controlling self-education activities of students in learning integral calculus with multi-level tasks is suggested. In the author’s opinion, this approach allows to involve first year students in self-education activity. The author examines the ways to control self-education activities of students majoring in «Electrical engineering and electrotechnics» and «Electromechanics» using the theme «Indefinite integral» as an example.

Downloads

Download data is not yet available.

Metrics

Metrics Loading ...
Abstract views: 107 / PDF downloads: 116

Author Biography

Тетяна Володимирівна Квітка, Kryvyi Rih Pedagogical Institute of the State Higher Educational Institution"Kryvyi Rih National University"

getter

References

1. Квітка Т. В. Методичні вказівки до вивчення теми «Невизначений інтеграл» з дисципліни «Вища математика» для студентів технічних спеціальностей всіх форм навчання з різнорівневими завданнями / Т. В. Квітка. – Кривий Ріг : Видавничий центр ДВНЗ «КНУ», 2013. – 28 с.
2. Малихін О. В. Організація самостійної навчальної діяльності студентів вищих педагогічних навчальних закладів: теоретико-методологічний аспект: [монографія] / О. В. Малихін. – Кривий Ріг : Видавничий дім, 2009. – 307 с.
3. Митина Л. М. Психология здоровья человека в глобализирующемся мире: системный личностно-развивающий подход [Электронный ресурс] / Л. М. Митина. – Режим доступа:
http://www.enu.kz/repository2014/psihologia-zdorvya.pdf
4. Навчальна програма з дисципліни «Вища математика» для студентів напряму підготовки 6.050701 «Електротехніка та електротехнології». – Кривий Ріг : ДВНЗ «Криворізький національний університет», 2012. – 20 с.
5. Пидкасистый П. И. Организация учебно-познавательной деятельности студентов / П. И. Пидкасистый. – Москва : Педагогическое общество России, 2005. – 144 с.
6. Рашкевич Ю. М. Болонський процес та нова парадигма вищої освіти: [монографія] / Ю. М. Рашкевич. – Львів : Видавництво Львівської політехніки, 2014. – 168 с.
7. Робоча навчальна програма з дисципліни «Вища математика» для студентів напряму підготовки 6.050701 «Електротехніка та електротехнології». – Кривий Ріг : ДВНЗ Криворізький національний університет», 2013. – 70 с.
8. Солдатенко М. М. Проблеми управління навчально-пізнавальною діяльністю учнів і студентів / М. М. Солдатенко. – Режим доступу: http://lib.iitta.gov. ua/ id/eprint/2905

Published

25-06-2015

How to Cite

Квітка, Т. В. (2015). Cotrolling self-education activities of students majoring in engineering in learning higher mathematics using multi-level tasks. Pedagogy of Higher and Secondary Education, 45, 18–22. https://doi.org/10.31812/educdim.v45i0.2572

Issue

Section

Theoretical and practical problems of higher school pedagogy