Modern approaches to professional training future primary school teachers

Authors

  • Ірина Казанжи

DOI:

https://doi.org/10.31812/educdim.v43i0.2722

Keywords:

professional training, innovative activity, fundamentalization of education, modernization of higher pedagogical school, personalized approach

Abstract

Kazanzhi I. V. Modern approaches to professional training future primary school teachers.

The article analyzes modern approaches to professional training future primary school teachers and defines conditions concerning the issue how to modernize training primary school teachers in the higher pedagogical education system.

Downloads

Download data is not yet available.

Metrics

Metrics Loading ...
Abstract views: 96 / PDF downloads: 104

References

1. Артюшина М. В. Інноваційний підхід у викладанні психолого-педагогічних дисциплін у вищих навчальних закладах освіти України / М. В. Артюшина // Вісник НТУУ «КПІ». Філософія. Психологія. Педагогіка. –2009. – Випуск 3.
2. Васянович Г. П. Педагогіка і психологія / Григорій Петрович Васянович // Васянович Г. Вибрані твори: в 5-ти т. – Т. 4: Збірник наукових праць. – Львів : Сполом, 2010. – 512 с.
3. Гончаренко С. Фундаметналізація освіти як дидактичний принцип / Семен Гончаренко // Шлях освіти. – 2008. – No 1. – С. 2–6.
4. Кустовська О. В. Методологія системного підходу та наукових досліджень: курс лекцій / О. В. Кустовська. – Тернопіль : Економічна думка, 2005. – 127 с.
5. Митина Л. Н. Личностное и профессиональное развитие человека в новых социально-экономических условиях / Л. Н. Митина // Вопросы психологии. – 1977. – No 4 –С. 29–32.
6. Онищук Л. А. Фундаментальність – категорія якості освіти та освіченості сучасної людини / Л. А. Онищук // Шлях освіти. – 2011. – No 2 (60). – С. 15–20.

Published

11-12-2014

How to Cite

Казанжи, І. (2014). Modern approaches to professional training future primary school teachers. Pedagogy of Higher and Secondary Education, 43, 28–32. https://doi.org/10.31812/educdim.v43i0.2722

Issue

Section

Theoretical and practical problems of higher school pedagogy