The tasks as a way of forming a critical thinking among the students of technical specialties of higher education institutions in the study of mathematical analysis

Authors

  • Олександра Потапова

DOI:

https://doi.org/10.31812/educdim.v43i0.2730

Keywords:

critical thinking, mathematical analysis, technical higher school, professional competence

Abstract

Potapova O. M. The tasks as a way of forming a critical thinking among the students of technical specialties of higher education institutions in the study of mathematical analysis.

The article examines the ways and means of forming critical thinking in the scientific and methodological sources while studying mathematical disciplines. The ways of its development among the students of technical specialties of higher schools in the process of studying mathematical analysis are determined in the article. The author proves the essential feature of forming a critical thinking among the students at mathematical analysis classes to be the special types of the tasks being researched in the article.

Downloads

Download data is not yet available.

Metrics

Metrics Loading ...
Abstract views: 94 / PDF downloads: 105

References

1. Бевз Г. П. Методика викладання математики: [навч. посібник] / Г. П. Бевз. – [3-тє вид., перероб. і доп.]. – К. : Вища шк., 1989. – 367 с.
2. Бондаренко З. В. Методика навчання інформаційних технологій розв’язування диференціальних рівнянь у технічних університетах: автореф. дис. на здобуття наук. ступеня канд. пед. наук: 13.00.02 / Бондаренко Злата Василівна. – К., 2010. – 20 с. 3. Журавлева Е. Г. Задачи как средство формирования умений критически мыслить у студентов математических специальностей педвузов: автореф. дис. на соиск. учен. степ. канд. пед. наук: специальность 13.00.02 / Журавлева Екатерина Геннадьевна. – Саранск: 2008. – 18 с.
4. Клочко В. І. Система задач як засіб формування професійно значущих знань з інформатики студентів економічних спеціальностей: [монографія] / В. І. Клочко, Н. І. Праворська; Вінниц. нац. техн. ун-т. – Вінниця : Універсум-Вінниця, 2008. – 139 с.
5. Слєпкань З. І. Методика навчання математики: [підручник] / З. І. Слєпкань. – К. : Вища шк., 2006. – 582 с.
6. Хачумян Т. І. Поняття «критичне мислення» та його сутність в психолого-педагогічній науці / Т. І. Хачумян // Теоретичні питання культури, освіти та виховання: [зб. наук. пр.]. – Вип. 24.– Ч. 2. – К. : Видавничий центр КНЛУ, 2003. – С. 171–177.

Published

11-12-2014

How to Cite

Потапова, О. (2014). The tasks as a way of forming a critical thinking among the students of technical specialties of higher education institutions in the study of mathematical analysis. Pedagogy of Higher and Secondary Education, 43, 71–76. https://doi.org/10.31812/educdim.v43i0.2730

Issue

Section

Theoretical and practical problems of higher school pedagogy