The quality of education as a modern paradigm of preparing future specialists for speciality “Preschool Education”
DOI:
https://doi.org/10.31812/educdim.v43i0.2748Keywords:
the quality of education, preschool education, generalization and systematization of knowledge, performance level, information-packed module, the formation of abilities and skills, forms of control performanceAbstract
Inshakov A. Ye. The quality of education as a modern paradigm of preparing future specialists for speciality “Preschool Education”.
The article is devoted to issues concerning improving grades and the quality of education while training preschool teachers in the course “The modern Ukrainian language workshop”. The suggested system of work and forms of control will help to form language skills that are necessary for a teacher.
Downloads
Download data is not yet available.
Metrics
Metrics Loading ...
Abstract views: 92
/ PDF downloads: 100
References
1. Волков О. І. Система якості вищих навчальних закладів : Теорія і практика / О. І. Волков, Л. М. Віткін, Г. І. Хімічева та ін. – К. : Наук. думка, 2006. – 301 с.
2. Вікторов В. Основні критерії та показники якості освіти / В. Вікторов // Вища освіта України. – 2006. – No 6. – С. 54–59.
3. Лещинський О. Міжнародні моделі оцінки якості інженерної освіти / О. Лещинський // Вища освіта України. – 2007. –
No 4. – С. 32–35.
4. Зінченко В. О. Якість вищої освіти : чинники впливу / В. О. Зінченко // Освіта Донбасу. – 2011. – No 4. – С. 55–59.
2. Вікторов В. Основні критерії та показники якості освіти / В. Вікторов // Вища освіта України. – 2006. – No 6. – С. 54–59.
3. Лещинський О. Міжнародні моделі оцінки якості інженерної освіти / О. Лещинський // Вища освіта України. – 2007. –
No 4. – С. 32–35.
4. Зінченко В. О. Якість вищої освіти : чинники впливу / В. О. Зінченко // Освіта Донбасу. – 2011. – No 4. – С. 55–59.
Downloads
Published
11-12-2014
How to Cite
Іншаков, А. (2014). The quality of education as a modern paradigm of preparing future specialists for speciality “Preschool Education”. Pedagogy of Higher and Secondary Education, 43, 182–185. https://doi.org/10.31812/educdim.v43i0.2748
Issue
Section
Current issues of education
License
Copyright (c) 2014 Артур Іншаков
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.