Conceptual and categorical analysis of the essential understanding the didactic intensification of students’ educational activities

Authors

  • Світлана Малихіна

DOI:

https://doi.org/10.31812/educdim.v43i0.2753

Keywords:

didactic intensification, students’ educational activities, conceptual and categorial analysis, organizational and pedagogical grounds, praxeological grounds, objective or analytical and prognostic grounds

Abstract

Malykhina S. V. Conceptual and categorical analysis of the essential understanding the didactic intensification of students’ educational activities.

The article covers the main aspects of conceptual and categorical analysis of essential understanding the didactic intensification of students’ educational activities. The author summarizes approaches towards defining basic concepts and categories. The author’s conceptual and categorical understanding the didactic intensification of students’ educational activities relies on organizational and pedagogical, praxeological and objective or analytical and prognostic reasons.

Downloads

Download data is not yet available.

Metrics

Metrics Loading ...
Abstract views: 129 / PDF downloads: 92

References

1. Архангельский С. И. Учебный процесс в высшей школе, его закономерные основы и методы: [учеб-метод пособ.] / Сергей Иванович Архангельский. – М. : Высшая школа, 1980. – 368 с.
2. Атанов Г. А. Возрождение дидиактики – залог развития высшей школы / Геннадий Алексеевич Атанов. – Донецк : ДОУ, 2003. – 180 с.
3. Аюрзанайн А. А. Организация профессионально-направленной самостоятельной работы студентов в условиях интенсификации учебной деятельности: автореф. дис. на соискание учёной степени канд. пед. наук / А. А. Аюрзанайн. –
М., 1987.
4. Беспалько В. П. Системно-методическое обеспечение учебно-воспитательного процесса подготовки специалистов / В. П. Беспалько, Ю. Г. Татур. – М. : Высшая школа, 1989. – 141 с.
5. Бондаревская Е. В. Методологические проблемы проектирования педагогического образования университетского типа / Е. В. Бондаревская // Славянская педагогическая культура. – 2011. – No 10. – С. 3–11.
6. Брунер Дж. Культура образования / Джером Брунер. – М. : Просвещение, 2006. – 223 с.
7. Ивин А. А. Логика : [учеб. пособ. для студентов вузов] / Александр Архипович Ивин. – М. : ООО «Издательство Оникс» :
ООО «Издательство «Мир и Образование», 2008. – 336 с.
8. Кузьмінський А. І. Педагогіка вищої школи : [навч. посіб.] / Анатолій Іванович Кузьмінський. – К. : Знання, 2005. – 486 с.
9. Кун Т. Структура научных революций / Томас Кун. – Б. : БГК им. И. А. Бодуэна де Куртенэ, 1998. – 296 с.
10. Лингводидактический энциклопедический словарь / А. Н. Щукин. – М. : Астрель : Хранитель, 2007. – 746 с.

Published

11-12-2014

How to Cite

Малихіна, С. (2014). Conceptual and categorical analysis of the essential understanding the didactic intensification of students’ educational activities. Pedagogy of Higher and Secondary Education, 43, 208–215. https://doi.org/10.31812/educdim.v43i0.2753

Issue

Section

Current issues of education