Methodological aspects of introducing web-quest technologies as a type of project activity to improve the quality of education

Authors

  • Юлія Кулінка

DOI:

https://doi.org/10.31812/educdim.v43i0.2778

Keywords:

informational-communicative technologies, web-quest technologies, web-quest, the Internet resources, Internet site, presentation of a web-quest

Abstract

Kulinka Yu. S. Methodological aspects of introducing web-quest technologies as a type of project activity to improve the quality of education

The article shows some aspects of introducing and using one of informational-communicative technologies – a web quest, which the author considers as a type of project activity at home economy classes while studying the module «Technology of storing and preserving food» in the 9th grade.

Downloads

Download data is not yet available.

Metrics

Metrics Loading ...
Abstract views: 104 / PDF downloads: 132

References

1. Быховский Я. С. Образовательные веб-квесты / Я. С. Быховский [Электронный ресурс]. – Режим доступа : http: // ito.edu.ru
2. Кононец Н. Технологія веб-квест у контексті ресурсно-орієнтованого навчання студентів / Н. Кононец // Витоки педагогічної майстерності: збірник наукових праць Полтавського національного педагогічного університету імені В. Г. Короленка. – Вип. 10. – Полтава, 2012. – Серія «Педагогічні науки». – С. 138–143.
3. Трайнев В. А. Информационные коммуникационные педагогические технологии (обобщение и рекомендации) : [учеб. пос.] / В. А. Трайнев, И. В. Трайнев. – М. : Изд.-торг. корп. «Дашков и Ко», 2008. – 280 с.

Published

11-12-2014

How to Cite

Кулінка, Ю. (2014). Methodological aspects of introducing web-quest technologies as a type of project activity to improve the quality of education. Pedagogy of Higher and Secondary Education, 43, 145–151. https://doi.org/10.31812/educdim.v43i0.2778

Issue

Section

Obsolete8