Features of the professional training of engineers at German universities in the dual education system

Authors

  • Володимир Гарасюта

DOI:

https://doi.org/10.31812/educdim.v39i0.3075

Keywords:

vocational training, dual education, training, engineer

Abstract

Garasyuta V. M. Features of the professional training of engineers at German universities in the dual education system.

The article deals with the key questions of the organization of training engineers at German universities in the dual education system. The advantages of training future professionals in the process of dual training are considered. The requirements for future engineers from businesses and educational institutions are provided. The employability possibilities of graduates are set out.

Downloads

Download data is not yet available.

Metrics

Metrics Loading ...
Abstract views: 99 / PDF downloads: 104

References

1. Абашкіна Н. В. Принцип розвитку професійної освіти в Німеччині / Н. В. Абашкіна. – К. : Вища школа, 1998. – 207 с.
2. Абашкіна Н. В. Принципи розвитку професійної освіти в Німеччині : [монографія] / Н. В. Абашкіна. – К. : Вища школа,
1998. – 207 с.
3. Липкина И. Н. Система образования взрослых в Германии : [учеб.- метод. пособие] / И. Н. Липкина, В. П. Тарантей. – Гродно : ГрГУ, 2001. – 104 с.
3. Липкина И. Н. Система образования взрослых в Германии : [учеб.- метод. пособие] / И. Н. Липкина, В. П. Тарантей. – Гродно : ГрГУ, 2001. – 104 с.
4. Berufsbildungsgesetz (BBiG) – Закон о профессиональном образовании Германии [Электронный ресурс]. – Режим доступа: http://www.gesetze-im-internet.de/bundesrecht/bbig_2005/gesamt.pdf.
5. Торопов Д. А. Обеспечение качества профессионального образования в Германии : дис... д-ра пед. наук / Д. А Торопов; РАО
Ин-т педагогики и психологии профессионального образования. – М., 2005. – 301 с.
6. Романов С. П. Дуальная система инженерно-педагогического образования / С. П. Романов // Образование и наука. – 2007. – No 5. – С. 54–63.

Published

21-11-2013

How to Cite

Гарасюта, В. (2013). Features of the professional training of engineers at German universities in the dual education system. Pedagogy of Higher and Secondary Education, 39, 299–302. https://doi.org/10.31812/educdim.v39i0.3075

Issue

Section

Obsolete3