Stages of teaching professionally-orientated listening comprehension in English of cadets of higher military educational establishments
DOI:
https://doi.org/10.31812/educdim.v38i0.3106Keywords:
professionally-orientated listening comprehension, military special language training, pedagogical conditions, skills in professionally-orientated listening comprehension, complex of exercisesAbstract
Zlatnikov V. G. Stages of teaching professionally-orientated listening comprehension in English of cadets of higher military educational establishments.
This article is devoted to the problem of training of professionally-orientated listening comprehension in English of cadets of higher military educational establishments. The paper describes the main stages of work with audiotexts. Pedagogical conditions that influence the effectiveness of teaching listening comprehension are defined.
Downloads
Download data is not yet available.
Metrics
Metrics Loading ...
Abstract views: 125
/ PDF downloads: 136
References
1. Бігич О. Б. Методика формування іншомовної компетенції в аудіюванні у студентів мовних спеціальностей / О. Б. Бігич // Методика формування міжкультурної іншомовної комунікативної компетенції: [курс лекцій]. – К. : Ленвіт, 2011. – С. 175–188.
2. Буряк В. К. Умови та засоби самоосвіти студентів у вищій школі / В. К. Буряк // Рідна школа. – 2002.– No 6. – С. 18–29.
3. Гурвич П. Б. Обучение устной экспрессивной речи на факультетах иностранных языков: дисс. ... докт. пед. наук: 13.00.02 / Петр Борисович Гурвич. – Владимир, 1971. – 536 с.
4. Ляховицкий М. В. Методика преподавания иностранных языков / М. В. Ляховицкий. – М. : Высшая школа, 1981. – 159 с.
5. Новоградська-Морська Н. А. Навчання майбутніх економістів аудіюванню англомовної професійно спрямованої телевізійної інформації / Н. А. Новоградська-Морська // Іноземні мови. – 2005. – No 2. – С. 38–42.
6. Обносов Н. С. К вопросу о содержании понятия неподготовленной речи и классификации упражнений, направленных на ее развитие / Н. С. Обносов // Иностранные языки в
школе. – 1968. – No 3. – C. 51–57.
2. Буряк В. К. Умови та засоби самоосвіти студентів у вищій школі / В. К. Буряк // Рідна школа. – 2002.– No 6. – С. 18–29.
3. Гурвич П. Б. Обучение устной экспрессивной речи на факультетах иностранных языков: дисс. ... докт. пед. наук: 13.00.02 / Петр Борисович Гурвич. – Владимир, 1971. – 536 с.
4. Ляховицкий М. В. Методика преподавания иностранных языков / М. В. Ляховицкий. – М. : Высшая школа, 1981. – 159 с.
5. Новоградська-Морська Н. А. Навчання майбутніх економістів аудіюванню англомовної професійно спрямованої телевізійної інформації / Н. А. Новоградська-Морська // Іноземні мови. – 2005. – No 2. – С. 38–42.
6. Обносов Н. С. К вопросу о содержании понятия неподготовленной речи и классификации упражнений, направленных на ее развитие / Н. С. Обносов // Иностранные языки в
школе. – 1968. – No 3. – C. 51–57.
Downloads
Published
16-05-2013
How to Cite
Златніков, В. Г. (2013). Stages of teaching professionally-orientated listening comprehension in English of cadets of higher military educational establishments. Pedagogy of Higher and Secondary Education, 38, 31–34. https://doi.org/10.31812/educdim.v38i0.3106
Issue
Section
Theoretical and practical problems of higher school pedagogy
License
Copyright (c) 2013 Валентин Геннадійович Златніков
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.