New theoretical and methodological approaches to the organization of students' independent work in the process of studying the special theory of relativity
DOI:
https://doi.org/10.31812/educdim.v34i0.3607Keywords:
students’ self-study, principles of organizing self-study, system, special relativity theoryAbstract
Konoval O. A., Turkot T. I. New theoretical and methodological approaches to the organization of students' independent work in the process of studying the special theory of relativity.
The authors of the article offer the renovation of students’ self-study on the bases of binary, alternative, synergy, integration, individual and differentiating approaches, the development of pedagogic reflection, providing optimal integration with informational and educational environment of higher education institutes. The work highlights the logics and peculiarities of organizing self-study of future physics teachers in learning special relativity theory.
Downloads
Metrics
References
2. Буряк В. К. Активность и самостоятельность учащихся в познавательной деятельности / В. К. Буряк // Педагогика. – 2007. – No8. – С. 71 – 77.
3. Коновал О. А. Теоретичні та методичні основи вивчення електродинаміки на засадах теорії відносності: [монографія] / О. А. Коновал : Міністерство освіти і науки України ; Криворізький державний педагогічний університет. – Кривий Ріг : Видавничий дім, 2009. – С. 19–32.
4. Кузьмінський А. І. Педагогіка вищої школи : [навч. посіб.] / А. І. Кузьмінський. – К. : Знання, 2005. – С. 308–345.
5. Малихін О. В. Організація самостійної навчальної діяльності студентів вищих педагогічних навчальних закладів: теоретико-методологічний аспект : [монографія] / О. В. Малихін. – Кривий Ріг : Видавничий дім, 2009. – 307 с.
6. Палеха Ю. І. Основи психології та педагогіки : [навч.-метод. посібн.] / Ю. І. Палеха, В. І. Герасимчук, О. М. Шиян. – К. : Вид-во Європ. ун-ту, 2002. – 164 с.
7. Солдатенков М. М. Теоретико-методологічні основи розвитку самостійної пізнавальної діяльності майбутнього вчителя : автореф. на здобуття наук. ступеня доктора пед. Наук : спец. 13.00.04 «Теорія і методика професійної освіти» / М. М. Солдатенко. – К., 2007. – 47 с.
8. Туркот Т. И. О принципах обучения психодидактике физики : материалы региональной научно-практической конференции «Актуальные проблемы качества педагогического образования» / Т. И. Туркот.– Новосибирск : НГПУ, 2004. – С. 251–252.
9. Холтон Дж. Эйнштейн и «решающий» эксперимент / Дж. Холтон // Успехи физических наук. – 1971. – Т. 104. – Вып. 2. – С. 297–316.
10. Шаталов А. А. Диагностика когнитивных стилей деятельности учащихся / А. А. Шаталов, В. В. Афанасьев, И. В. Афанасьев, Е. А. Гвоздева, А. А. Печерина // Образовательные технологии. – 2008. – No 1. – С. 65–71. 11. Pelley H.
Fetelligence, Cognitive stules and brain lateralization // International Journal of Psychology, 20 (1985), – p. 445–464.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2012 О. А. Коновал, Т. І. Туркот
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.