Didactic factors of formation of communicative competence of future teachers of economics: theoretical and practical aspect of the problem
DOI:
https://doi.org/10.31812/educdim.v34i0.3639Keywords:
communicative competence, future teachers of economics, didactic approaches, didactic principles, training methodsAbstract
Khotskina S. M. Didactic factors of formation of communicative competence of future teachers of economics: theoretical and practical aspect of the problem.
In the article the system of concepts in the aspect of the definition of didactic approaches and principles is corrected on the basis of analysis, synthesis, and comparison of scientific information. Specificity of chosen training methods in the process of communicative competence formation of future teachers of economics at pedagogical disciplines studying is grounded.
Downloads
Download data is not yet available.
Metrics
Metrics Loading ...
Abstract views: 94
/ PDF downloads: 109
References
1. Бакум З. П. Теоретико-методичні засади навчання фонетики української мови в гімназії : монографія / З. П. Бакум. – Кривий Ріг : Видавничий дім, 2008. – 338 с.
2. Гончаренко C. Методологічні особливості наукових поглядів на педагогічний процес / Гончаренко С., Кушнір В., Кушнір Г. // Шлях освіти. – 2008. – №4. – С. 2–10.
3. Грущенко Л. М. Формування професійно-орієнтованого ставлення до дисциплін психолого-педагогічного циклу у студентів економічного університету : дис. ... канд. пед. наук : 13.00.04 / Людмила Миколаївна Грущенко. – К. : Академія педагогічних наук України, 2007. – 240 с.
4. Демидчик Г. С. Психолого-педагогічний аспект комунікативно-мовленнєвих умінь / Г. С. Демидчик // Вісник Глухівського державного педагогічного університету. Серія : Педагогічні науки. – Вип. 8. – Глухів : ГДПУ, 2006. – 278 с.
5. Іванченко Є. А. Формування професійної мобільності майбутніх економістів у процесі навчання у вищих навчальних закладах : дис. ... канд. пед. наук : 13.00.04 / Євгенія Анатоліївна Іванченко. – Одеса :
Південноукраїнський державний педагогічний університет ім. К. Д. Ушинського, 2005. – 262 с.
6. Лекції з педагогіки вищої школи : навч. посіб. / за ред. В. І. Лозової. – Харків : «ОВС», 2006. – 496 с.
7. Фіцула М. М. Педагогіка вищої школи : навч. посіб. / М. М. Фіцула. – К. : Академвидав, 2006. – 352 с.
2. Гончаренко C. Методологічні особливості наукових поглядів на педагогічний процес / Гончаренко С., Кушнір В., Кушнір Г. // Шлях освіти. – 2008. – №4. – С. 2–10.
3. Грущенко Л. М. Формування професійно-орієнтованого ставлення до дисциплін психолого-педагогічного циклу у студентів економічного університету : дис. ... канд. пед. наук : 13.00.04 / Людмила Миколаївна Грущенко. – К. : Академія педагогічних наук України, 2007. – 240 с.
4. Демидчик Г. С. Психолого-педагогічний аспект комунікативно-мовленнєвих умінь / Г. С. Демидчик // Вісник Глухівського державного педагогічного університету. Серія : Педагогічні науки. – Вип. 8. – Глухів : ГДПУ, 2006. – 278 с.
5. Іванченко Є. А. Формування професійної мобільності майбутніх економістів у процесі навчання у вищих навчальних закладах : дис. ... канд. пед. наук : 13.00.04 / Євгенія Анатоліївна Іванченко. – Одеса :
Південноукраїнський державний педагогічний університет ім. К. Д. Ушинського, 2005. – 262 с.
6. Лекції з педагогіки вищої школи : навч. посіб. / за ред. В. І. Лозової. – Харків : «ОВС», 2006. – 496 с.
7. Фіцула М. М. Педагогіка вищої школи : навч. посіб. / М. М. Фіцула. – К. : Академвидав, 2006. – 352 с.
Downloads
Published
13-01-2012
How to Cite
Хоцкіна, С. М. (2012). Didactic factors of formation of communicative competence of future teachers of economics: theoretical and practical aspect of the problem. Pedagogy of Higher and Secondary Education, 34, 463–473. https://doi.org/10.31812/educdim.v34i0.3639
Issue
Section
Obsolete6
License
Copyright (c) 2012 С. М. Хоцкіна
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.