ANDRAGOGICAL MODEL OF PREPARATION OF CLASS TEACHERS FOR THE FORMATION OF SOCIAL COMPETENCE OF ADOLESCENTS

Authors

  • N.V. Hrynchenko

DOI:

https://doi.org/10.31812/educdim.4917

Keywords:

andrahohical model, motivation, cognitive sphere, creative abilities

Abstract

The article presents the author's andrological model of the development of motivational, cognitive, and creative sphere of class teachers in relation to (with respect to) organization and planning of extracurricular work during formation of social competent teenager's personality.

Downloads

Download data is not yet available.

Metrics

Metrics Loading ...
Abstract views: 98 / PDF downloads: 88

References

Агеев В.С. Межгрупповое взаимодействие: Социально-психологические проблемы /В.С. Агеев.-М. : Изд-во Моек. Ун-та. - 1990. -С. 201-211.

Архипова С.П. Професійна компетентність і професійність соціального працівника: сутність і шляхи розвитку / С.П. Архипова // Соціальна робота в Україні: теорія і практика.-2004.-№ 2. - С.12-13.

Балл Г.О. Принцип гуманізації у загальноосвітній і професійній підготовці учнівської молоді / Г.О. Балл // Психологія особистісно орієнтованої професійної підготовки учнівської молоді : наук.-метод. посібник / за ред. В.В. Рибалки. - К.; Тернопіль, 2002. - С. 20-32.

Бех І.Д. Виховання особистості: у 2 кн. Кн. 1: Особистісно орієнтований підхід: теоретико-технологічні засади : наук, видання. -К.: Либідь, 2003. -280 с.

Блумер Г.Обшество как символическая интеракция / Г. Блумер // Современная зарубежная психология. Тезисы. -М. : МГУ, 1984. - С. 173-179.

Бодалев А.А. Личность и общение. Избранные труды / А.А. Бодалев. - М. : Педагогика, 1983. - 272 с.

Божович Л.И. Психологический анализ условий формирования и строения гармонической личности / Л.И. Божович // Психология формирования и развития личности.-М. :Наука, 1981.-С. 257-284.

Боришевський М.Й. Розвиток самоакгивності дитини як основа гуманізації педагогічного процесу / М.Й. Боришевський // Міжнародний семінар з гуманістичної психології та педагогіки (Рівне - 15-17 червня, 1998 р.): Тези допов. і повідом. Відп. ред. Г.О.Балл. - Киів - Рівне: Ліста, 1998. - С. 22-23. DOI: https://doi.org/10.1097/00003643-199801001-00016

Буряк В.К. Педагогічна культура: теоретико-методологічний аспект / В.К. Буряк. - К. : «Деміур». - 2005. - 232 с. DOI: https://doi.org/10.31812/123456789/123456789/4658

Ю.Гапоненко Л.О. Теорія і практика підготовки студентів до педагогічного спілкування : монографія / Л.О. Гапоненко. - Дніпропетровськ : Пороги, 1997. -226 с.

Климов Е.А. Психология профессионального самоопределения - Ростов-на- Дону. Издательство «Феникс», 1996 - 512 с.

Сухомлинська О.В. Періодизація педагогічної думки в Україні / О.В. Сухомлинська // Розвиток педагогічної і психологічної наук в Україні 1992- 2002.-Харків, 2002. - 639 с.

Published

19-05-2022

How to Cite

Hrynchenko Н. (2022). ANDRAGOGICAL MODEL OF PREPARATION OF CLASS TEACHERS FOR THE FORMATION OF SOCIAL COMPETENCE OF ADOLESCENTS. Pedagogy of Higher and Secondary Education, 29, 121–127. https://doi.org/10.31812/educdim.4917

Issue

Section

Theoretical and methodological principles of personal self-development in modern