UNITY AND INTEGRITY OF INTELLECTUALITY EMOTIONAL RELATIONS AND THE CONTENT OF EDUCATION IN DIDACTIC INTERACTION BETWEEN TEACHERS AND STUDENTS
DOI:
https://doi.org/10.31812/educdim.5002Abstract
The article is devoted to intégral processes didactic interaction of teachers and pupils. The leading inner corrélation of given processesunity and integrity of intellectual and emotional relations of teacher and pupils and contents of éducation are investigated in it. Conclusions for teachers' training for didactic interaction with pupils have been drawn.
Downloads
Metrics
References
Брунер Дж. П роцес обучения: За пределами непосредственной информации /Пер. сангл. О.К.Тихомирова.-М. АПН РСФСР, 1992
Васильев И.А., Поплужный В.Л, Тихомиров O.K. Эмоции и мышление. - М.:МГУ, 1990
Краткий психологический словарь / Под общ. ред. А.В.Петровского, М.Г.Ярошенко. - М. : Политиздат, 1985
Обухова Л.Ф. Концепция Жана Пиаже: за и против. М. : МГУ, 1981
Пейперт С. Переворот в сознании: Дети, компьютеры и плодотворные идеи / Пер. с англ. - М.: Педагогика, 1989
Пиаже Ж. Избранные психологические труды / Пер. с франц,- М. : Просвещение, 1969
Рубинштейн С. Л. Проблемы общей психологии. - М ,1973
Современная дидактика: Теория и практика / Под ред. И.Я. Лернера, И.К. Журавлева, - М.: Изд.ИТП и МИО РАО, 1993
Филиппенко Н.И. Системный анализ понятия “дидактическое взаимодействие учителя и учащихся” // Формування творчої особистості в навчальному процесі: 36.наук.статей. - Кривий Ріг, 1994
Флейвелл Дж.Х. Генетическая психология Жана Пиаже. М : Просвещение, 1967
Холодная М.А. Структурная организация индивидуального интеллекта. Дис. ... д-ра психол.наук. - М., 1990.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 1999 Н.І. Filipenko
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.