PREVENTIVE EDUCATION OF SCHOOLCHILDREN IN THEORY AND THE PRACTICE OF VO SUKHOMLYNSKY

Authors

  • I.V. Lyevochko

DOI:

https://doi.org/10.31812/educdim.5030

Abstract

The outstanding teacher’s contribution into the decision on the problem of attentive pupils’ upbringing is considered in this article. It is the organization of psychologic - pedagogical conditions of preventive measures of using narcotics, asocial actions and pupils’ behavior, and the ways of realization of examination and control as well.

Downloads

Download data is not yet available.

Metrics

Metrics Loading ...
Abstract views: 84 / PDF downloads: 57

References

Левочко І.В. Система превентивного виховання у спадщині А.С.Макаренка - В зб.: А.С.Макаренко - видатний педагог XX століття: Матеріали Міжнародної науково - практичної конференції 12114 березня 1998 р. - Полтава: Пед. ін-т, 1999. - C. 163-166.

Оржеховська В.М. Попередження шкідливих звичок у підлітків. - К.: Вища школа, 1997. - C. 15-17.

Сухомлинський В.О. Важкі долі. — M.: Знання, 1967. - С. 5.

Published

10-12-2000

How to Cite

Lyevochko, I. (2000). PREVENTIVE EDUCATION OF SCHOOLCHILDREN IN THEORY AND THE PRACTICE OF VO SUKHOMLYNSKY. Educational Dimension, 2, 103–112. https://doi.org/10.31812/educdim.5030

Issue

Section

Articles