METHODOLOGICAL PROBLEMS OF MANAGEMENT QUALITY OF EDUCATION
DOI:
https://doi.org/10.31812/educdim.5438Abstract
The article investigates methodological problems of qualitative characteristics of educational reforms and the ways of their possible solution.
Downloads
Metrics
References
Звонников В.И. Тестовые средства для оценки качества учебных достижений на различных уровнях управления качеством образования.
Звонников В.И. «О некоторых подходах к оценке качества подготовленности выпускников школ». В сб. «Развитие тестовых технологий в России» Сб. тезисов и докладов Всероссийской научно-практической методической конференции». М., ЦТ
Минообразования России, 2002.
Челышкова М. Б. Теория и практика конструирования педагогических тестов. - М.: Логос, 2002 .
Hambleton, R. К., Swaminathan, Н, Rogers H.J. Fundamentals of Item Response Theory. N-Y.: SAGE Publications, 1991.
Lord, F. M. Applications of item response theory to practical testing problems.- Hillsdale, N. J. : Lawrence Erlbaum, 1980.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2004 V.I. Zvonnikiv
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.