EDUCATIONAL INFLUENCE OF ADVERTISING

Authors

  • A.A. Marchenko

DOI:

https://doi.org/10.31812/educdim.5797

Keywords:

1

Abstract

In this article is studied the question about the influence of advertising in education of growing young generation. On the basis of concrete examples of advertising products, the author analyzes their influence on education of youth.

Downloads

Download data is not yet available.

Metrics

Metrics Loading ...
Abstract views: 108 / PDF downloads: 81

References

Аржанов К. В., Пірогова Т. А. Історія вітчизняної реклами: Галерея рекламної класики / Під ред. Е. В. Ромата. - Харків: Студцентр, 2004. - 304 с.

Волкова В. В. Дизайн реклами. - М.: Фенікс, 1999. - 143 с.

Корзун Н. Рок, ігри, мода і реклама. - М.: Радянська Росія, 1989.

Костіна А. В. Естетика реклами. - М.: ООО “Вершина”, 2003. - 304 с.

Мокшанцев Р. І. Психологія реклами. - М.-Новосибірск: Сибірська угода, 2000. - 230 с.

Павловская Е. Дизайн реклами. - М.: Питер, 2004. - 320 с.

Песоцкий Е. Сучасна реклама. Теорія та практика. Ростов-на-Дону: ФЕНІКС, 2001.

Фільчікова Н., Корнілов Л. Від глашатого до неона. - М.: „Знание”, 1978. - 128 с.

Published

27-05-2022

How to Cite

Marchenko, A. (2022). EDUCATIONAL INFLUENCE OF ADVERTISING. Educational Dimension, 10, 159–164. https://doi.org/10.31812/educdim.5797